Warto zauważyć, że to wzrost o 250% wartości zamówienia. Wysoce rentownego zamówienia. Bo dotychczas zrealizowano tylko 2 hybrydy. 5 stanowiło opcję. Widocznie się sprawdzają.
A sypacz akcjami mówi poprzez arkusz, nic mu do tego, kupujcie z indeksem 25.XX, skoro to taka dobra firma. I czasem się nie dziwię. W czasie marazmu na Newagu inne spółki solidnie zwiększały swoją wartość. My od roku stoimy w miejscu, jakby spółka była w kryzysie. Czy jest w kryzysie? No właśnie.
Cały czas ukryta sprzedaż, ktoś ustala cenę jaką chce - przy tym poziomie płynności i większym pakiecie akcji o to nietrudno. Nie cierpię tych ukrytych zleceń :( Pomagają w manipulacji rynkiem. Sypacz jeżeli chce się pozbyć tych akcji niech zrobi -10%, wystawi cały pakiet na S i tyle.
No ciekawe czy na Walnym zwiększą poziom dywidendy.
I Ty gdybyś miał do sprzedania 10 tys. akcji to byś tak zrobił jak im proponujesz? A nie z ukrytego, po trochu? A kto Wam broni zacząć skup i podnieść cenę do wymarzonych poziomów? Przy tych obrotach? Przecież tu czasem poniżej 1000 sztuk jest obrót dzienny.
Z tą rentownością to chyba nie jest aż tak różowo jak piszesz. Stratny Newag nie będzie, ale gdyby województwo dziś rozpisało przetarg na te pociągi to pewnie po 20 mln za sztukę by nie kupili. Tak czy siak chyba opłaci się i Newagowi i województwu. Im więcej tych pojazdów dwunapędowych, tym lepiej dla producenta - może inni też będą myśleć o takim wariancie. Jak na razie chyba Newag ma w tej dziedzinie przewagę nad konkurentami.
Zachodniopomorskie było pierwsze i oni kupowali te pojazdy po 20 mln - tak jak teraz te dodatkowe 5 (za 100 mln - całość kontraktu 140 mln za 7 szt). Potem dolnośląskie próbowało kupić i cena zaproponowana przez Newag była wyższa - do transakcji chyba nie doszło jak pamiętam. Kolejne było łódzkie - i tu kupili - ale już nie po 20 mln za sztukę tylko drożej. Tak jak pisałem - Newag stratny nie będzie, ale i zachodniopomorskie dobry interes zrobiło wykorzystując opcję.