RADPOL – jednostkowy zysk netto w III kwartale wzrósł o 23%
2008-10-31
RADPOL SA – lider na rynku wyrobów termokurczliwych – opublikował wyniki finansowe za III kwartał 2008 roku. Jednostkowy zysk netto RADPOL ukształtował się na poziomie 2,4 mln zł, co oznacza wzrost o 23% w stosunku do III kwartału roku ubiegłego. Przychody spółki wyniosły ponad 10 mln zł. Firma charakteryzuje się wysokimi wskaźnikami rentowności: rentowność operacyjna w III kwartale 2008 wyniosła 28,8%, a rentowność netto 23,9%.
RADPOL narastająco po trzech kwartałach osiągnął przychody w wysokości 29,6 mln zł, co oznacza wzrost o 10,7% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 5,9 mln zł, tym samym wzrósł o 7,8% w porównaniu do wyniku uzyskanego po trzech kwartałach 2007.
„Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju prowadzimy działania w kierunku budowy silnej grupy kapitałowej. Pierwszym krokiem był zakup Elektroporcelany Ciechów, a dzięki temu wzmocnienie pozycji RADPOL w sektorze energetyki zawodowej. Nabyliśmy również licencję i środki trwałe przedsiębiorstwa Enecco i jako jedyni w Europie rozpoczynamy produkcję nowoczesnych izolatorów z tworzywa sztucznego. Ponadto, uruchomiliśmy drugi akcelerator o energii 4,5 MeV, który zwielokrotni możliwości produkcyjne Spółki i pozwoli na wdrożenie nowych produktów. Wszystkie poczynione inwestycje służą zwiększaniu obecności RADPOL w szeroko pojętym sektorze energetycznym. Konsekwentne realizowanie strategii rozwoju z pewnością służy budowie wartości dla akcjonariuszy, a nasze wyniki finansowe potwierdzają, że dzięki wykorzystaniu unikalnych technologii Spółka skutecznie broni się przed ewentualnym pogorszeniem koniunktury gospodarczej..” – mówi Andrzej Sielski, prezes zarządu RADPOL SA.
Najważniejsze wydarzenia w spółce RADPOL w III kwartale 2008:
Grupa kapitałowa RADPOL nabyła technologię od firmy Enecco Głogów – przejęto prawa licencyjne, technologię, certyfikaty i dopuszczenia oraz linię do produkcji izolatorów z ceramiki polimerowej. Dzięki temu grupa konsekwentnie zwiększa swój udział w branży energetyki zawodowej – wrzesień 2008
Zakończenie budowy bunkra pod drugi akcelerator elektronowy – tym samym rozpoczęto kolejny etap prac mających na celu instalację akceleratora. Całkowity koszt przeprowadzonej inwestycji wyniósł około 17 mln zł – sierpień 2008
Przejęcie Elektroporcelany Ciechów SA – podpisanie ostatecznej umowy kupna 80,34% akcji kluczowego producenta z segmentu energetyki zawodowej – lipiec 2008
Planowany rozwój RADPOL zakłada sprzedaż nowych produktów termokurczliwych, które przejdą pozytywnie badania i uzyskają dobre oceny klientów. Są to m.in. samo gasnące rury cienkościenne z klejem o zwiększonej elastyczności i o wyższej odporności na temperaturę. RADPOL planuje także uruchomienie produkcji nowego asortymentu: osprzętu kablowego na średnie napięcie oraz osprzętu napowietrznego dedykowanego sektorowi energetycznemu. W obszarze ścisłego zainteresowania Spółki znajduje się usługowe sieciowanie rur polietylenowych do instalacji wodnych, a także uruchomienie produkcji sieciowanych przewodów elektrycznych. Zarówno w przypadku rur do ciepłej i zimnej wody, jak i przewodów elektrycznych metoda sieciowania przyczynia się do uzyskania wyższych parametrów technicznych produktów niż obecnie dostępne na rynku.
RADPOL na bazie poczynionych akwizycji planuje poszerzenie oferty przeznaczonej dla energetyki zawodowej. Spółka chce dalej we współpracy z polskimi instytutami naukowymi rozwijać unikalną w skali europejskiej technologię wytwarzania izolatorów z ceramiki polimerowej. Firma pracuje obecnie nad metodą wytwarzania izolatorów wysokich napięć w nowej technologii co pozwoli jej zostać jedynym producentem tego typu rozwiązań na całym świecie.
Analizy rynku, wskazują na nowe potencjalne możliwości wykorzystania akceleratorów przemysłowych przez RADPOL m.in. do radiacyjnej obróbki żywności, sterylizacji sprzętu medycznego czy sieciowania polietylenowych rur do ciepłej wody. Spółka ma szansę efektywnie wkroczyć na te rynki ze swoją ofertą produktową, poszerzając portfolio obecnych odbiorców. Ważnym czynnikiem wzrostu sprzedaży będzie również eksploracja nowych segmentów rynku pod kątem zastosowań wyrobów termokurczliwych takich jak: gazownictwo, kopalnie węgla brunatnego i miedzi, motoryzacja i elektronika czy branża wodno-kanalizacyjna.
RADPOL w 2007 osiągnął przychody na poziomie 35,8 mln zł oraz zysk netto w wysokości 6,8 mln zł.