lepsze niż w analogicznym kwartale roku ubiegłego o czym już wcześniej pisałem.
Ale dowiedzieliśmy się również, że w Q1 2023 sprzedano 278 k kopii a do 11 maja 354 k kopii co oznacza, że do od 1 kwietnia do 11 maja br - czyli prawie połowa kwartału - sprzedano tylko 76 k kopii. Mnożąc tę ostatnią liczbę x2 można antycypować 152 k kopii w całym Q2 2023. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że do 15-go maja to jeszcze 4 dni sprzedaży ale można też powiedzieć, że w Q1 jeden miesiąc jest o 2 dni krótszy (licząc 30 dni w miesiącu) więc ta brakująca sprzedaż dotyczy raptem dwóch dni. Nie to jest jednak najważniejsze bo najważniejsza jest skala spadku sprzedaży kwartał do kwartału oraz to, że tego spadku nie ma czym odwrócić - bo gra jest już po prostu relatywnie stara - w kolejnych kwartałach tego roku. 278 k w Q1 vs estymowane 152 k kopii w Q2 to jest różnica 126 k kopii czyli potężny spadek aż o 45% kwartał do kwartału.
Z powyższego wynika, że sprzedaż na PC jest bardzo, ale to bardzo słaba - przypominam, że na ostatniej konferencji wynikowej zarząd powiedział wprost, że nie wie z czego wynika i na razie nic nie robią żeby temu przeciwdziałać. Wracając do sprzedaży na PC to w Q1 było 200 k a do prawie połowy Q2 jest raptem o 44 kk więcej co oznacza, że w samym drugim kwartale sprzeda na PC może zejść poniżej 100 k kopii czyli będzie to ponad 50% spadek kwartał do kwartału. Dobrze, że przynajmniej na konsolach sprzedało się w Q2 do 11 maja 32 k (110 k -78 k) więc tutaj spadek sprzedaży w ujęciu ilościowym nie będzie tak dramatyczny jak w przypadku PC.
No a teraz popatrzcie jakich przychodów można oczekiwać w Q2. To prosty szacunek jest więc pewnie już wiecie. 12 mln przez 278 k kopii to średni przychód z kopii ca 43,5 zł. Mnożąc te 43,5 zł przez estymowaną sprzedaż 152 k kopii mamy ca 6,6 mln zł. Dziękuję, pozamiatane.