Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  13,10 zł , zmiana od tamtej pory: 18,32%

Z Chin do Anglii w 9 dni, polskim zestawem

Zgłoś do moderatora
Niestety stawki frachtowe moga spadać bo pojawia sie nowa konkurencja która oferuje taniej i szybciej .

Firma transportowa Omega Pilzno uruchomiła stałą linię , łączącej kraje unijne z północno-zachodnimi obrzeżami Chin.
Wśród podanych informacji znajdziemy między innymi czas przejazdu. Ma to być zaledwie 9 dni na trasie z chińskiej granicy aż do Anglii. Dla porównania, kontenerowiec płynie około 40 dni, a przy obecnym paraliżu ruchu morskiego może być jeszcze gorzej.
Mówiąc więc krótko, ciężarówka dostarczy towar kilkukrotnie szybciej. Dlatego też klientów podobno nie brakuje. Pilzneński przewoźnik twierdzi, że spotkała się już zainteresowaniem wśród unijnych firm importujących, a nawet eksportujących ładunki. 
https://omega-pilzno.com.pl/transport/transport-chiny/
Obecna sytuacja stanowi duże obciążenie dla popularnych metod przewozu takich jak transport morski oraz lotniczy. Dużym zmartwieniem jest kończące się miejsce na tych środkach tranzytu, a także liczne opóźnienia, wydłużające ich transit time. Są to powody, dla których wykorzystanie transportu drogowego powoli staje się świetną alternatywą.
Cena przewozu
Warto zwrócić również uwagę na cenę transportu drogowego. Całkowita pojemność dla jednej ciężarówki może wynosić 80 CBM lub więcej, przy czym 1 CBM odpowiada 200 KG. Dostawa 1 CBM towaru będzie nas kosztowała 260 – 360 USD, w zależności od wybranego przewoźnika. Za transport 1 tony zapłacimy około 800 dolarów. Dla porównania, w przypadku transportu lotniczego ceny te wahają się mniej więcej od 11 do 14 USD za 1 KG.Przykładowo Transport morski  kontener 20"(28 m3) FCL
Koszt transportu: 6500 USD
Cena przewozu transportem drogowym jest więc bardzo korzystna
Widać też wieksze zapotrzebowanie na ciężarówki .
11 CZERWCA 2021
Klienci wykupili wszystkie ciężarówki, ale jak na złość produkcja kuleje z braku półprzewodników.
Opustoszały parkingi importerów samochodów ciężarowych. Nawet place z używanymi pojazdami świecą pustkami. Zostały na nich ciężarówki z przebiegiem ponad miliona kilometrów. Używany samochód lub naczepa o mniejszym przebiegu znajdują chętnego w kilka minut i nikt nie targuje się o ceny.Producenci ciężarówek próbują rozwiązać problem dostaw półprzewodników w 2022 roku. Przy utrzymującym się wysokim popycie na samochody braki półprzewodników raczej nie ustąpią. W tym roku ruszą dwie fabryki półprzewodników w Niemczech i Austrii, ale to wciąż za mało. Tymczasem planowane duże nowe fabryki rozpoczną funkcjonowanie w 2024-25 roku.

Na parkingach zostali milionerzy - logistyka.rp.pl 

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
ATCCARGO -2,52% 15,50 2025-10-17 16:16:04
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.