Dzisiejszy RB i jego treść
https://i.ibb.co/CszXqd2q/wzrowo.pngRaport napisany wzrowo, podają terminy, podają wielkości podmiotów do zwolnienia, podają koszty zwolnień i odpraw, podają też żródło a 35 mln zł jako ograniczenie.
ze 123,3 mln zł odejmujemy 35 mln złotych a reszta raczej też idzie do zwrotu tj na Fundusz Gwarancyjny bo to ani darowizna nie była ani ost. kredyt bo warunków i czasu nie podano i terminu spłaty a Fundusz nowym wierzycielem nie pozostaje...
Zwolnieni pracownicy zasługują na godne odejście i tak chyba będzie...
Krótko: PKP Cargo cały czas dopasowuje się do rynku tj tego co mu jeszcze z tego tortu zostało i reguluje zobowiązania bierżące jak nie wydaje pieniędzy na balety prezeski po forach w kraju czy zagranicą.
Po chwilowym wyskoku ze składami co też jako sezonowość było wspomniane wraca poziom 300 składów i odwieczne pytanie o rentowność przewozów i to nie umowy za PIS ale Marcina W...
Forum zainteresowane jest sprzedażą dalej aktyw jak np nieruchmość w W-wie czy to co może być przymusem pow. biurowe PKP Cargo Connect bo forum nie zauważa ugody Azot z PGG i to nie ona zawiniła w okresie zimowym 2018r tylko PKP Cargo nie podstawiając odp. liczby węglarek co było skutkiem pierwszych rządów tuska do 2015 roku. PGG w ugodzie akceptuje płatność ratalną na 63 mln a do tej chwili nie widzę by SR zatwierdził listę wierzytelności. od ostatnie aktualizacji a to już prawie 4 m-ce temu.
Forum jak podczas I WS, "w okopach"
Sama sanacja winna trwać do 12 m-cy de facto trwa już 1,5 roku i po tym okresie przyjamniej 772 wydała RB na którym mucha nie siada.
Bełkotu prasowego nie komentuję na stronach PKP Cargo bo te ogólne dane nic nie mówią:
cytat: "
Zarówno obecne jak i prognozowane przez Spółkę przewozy nie wymagają posiadania tak wysokiej trwale odstawionej rezerwy. Obecnie w procesie przewozowym PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji wykorzystuje ok. 25 tys. wagonów, w której to liczbie Spółka posiada też pracującą rezerwę. Po realizacji planu sprzedaży przewidzianego Planem Restrukturyzacyjnym, Spółka będzie posiadała nadal ok. 10 tysięcy odstawionych wagonów w niepracującej rezerwie, które po wykonaniu niezbędnych remontów i przeglądów, będą mogły być włączane do pracy przewozowej w miejsce najbardziej wyeksploatowanego taboru."
gdzie, za co i kiedy ale i po co? alibii że jakby co, ludzie to trwa latami i musi być plan ale i policzone koszty....
Na stronie www podają po I kw 2025: 52 tys. wagonów a piszą ok. 25 tys jakby tylko połowa a ile z tej powołowy co niby jst wykorzystana za chwilę nie będzie mogła być używana?.