Tak było 3 lata temu:
ForPOSTA to firma działająca na rynku od prawie 13 lat. Do tej pory znana jako wieloletni partner i podwykonawca Poczty Polskiej. Teraz przyszła pora na działalność w pełni autonomiczną i samodzielną. Na konferencji prasowej władze firmy przedstawiły strategię rozwoju na kluczowym rynku doręczeń pocztowych do 2016 r.
Jak powiedział Tomasz Kuśmierki, prezes Zarządu ForPOSTA i główny udziałowiec firmy, przyszedł czas na całkowicie nowe i innowacyjne podejście do usług pocztowych w ramach standardów zarezerwowanych dotychczas jedynie dla najlepszych firm kurierskich.W ciągu najbliższych 2-3 lat firma zamierza zająć ok. 3% wartego 6,3 mld zł rynku pocztowego w Polsce.
Unikatowość oferty ForPOSTA polega m.in. na świadczeniu usługi poczty miejskiej/aglomeracyjnej oraz międzymiejskiej. Obie usługi bazują na innowacyjnym połączeniu organizacji pracy przedsiębiorstwa z nowoczesną technologią. Firma wykorzystuje własne lokalne sortownie zlokalizowane w 49 największych miastach Polski.
Listonosze ForPOSTA są wyposażeni w nowoczesne urządzenia mobilne Motorola NC45, dzięki temu możliwe jest monitorowanie oraz uzyskiwanie potwierdzeń doręczeń nawet listów zwykłych. Wskutek połączenia doświadczenia operacyjnego z najnowocześniejszą technologią ForPOSTA może zaoferować rozwiązania, które obniżają ceny listu zwykłego o 44%, a ceny listu poleconego o 23% w stosunku do oferty Operatora Publicznego.
Jak zapowiedział, Tomasz Kuśmierski, firma w najbliższych latach zamierza wprowadzić m.in. usługę poczty hybrydowej, własną sieć Punktów Obsługi Korespondencji w każdym mieście powyżej 5 tys mieszakańców (581 miast) oraz umożliwić klientom nadawanie i odbieranie listów oraz przesyłek z autorskich urządzeń automatycznych.
Jak jest obecnie?
Niedługo pierwsze żniwa.