Obejrzałem webinar z zarządem CyberFolks po wynikach i było tam wiele ciekawych informacji na temat spółki:
Widać, że zarząd jest zadowolony z opublikowanych wyników i wyraźnej wzrostowej dynamiki na poziomie zysku Ebitda o 30 proc. do 36 mln zł w 3Q. Podkreślają, że wszystkie ostatnie wzrosty to efekt działań organicznych. Widać też, że efektywność grupy na wielu płaszczyznach rośnie z miesiąca na miesiąc. W efekcie mocno rośnie też zysk netto do 17 mln zł w 3Q bieżącego roku.
Z działalności operacyjnej grupa wypracowała blisko 130 mln zł czystej gotówki. Co pozwala im inwestować w nowe produkty, zmniejszać zadłużenie (wskaźnik dług netto do Ebitda spadł już poniżej 2) i wypłacać systematycznie rosnącą dywidendę. Można było odnieść wrażenie, że zakładają w kolejnych miesiącach dalszy spadek kosztów odsetkowych i całościowego zadłużenia przynajmniej do czasu kolejnych nowych akwizycji.
Rok do roku liczba klientów wzrosła o 15 tys. do 350 tys. klientów w całej grupie (ponad 100 krajów) i to jeden z motorów wzrostu rentowności całej grupy. Dynamicznie rośnie liczba nowych mniejszych klientów w grupie, którzy pozytywnie przekładają się na wzrost marży i dalszy wzrost zysku Ebitda
Zarząd komfortowo patrzy na tegoroczny cel wypracowania 137 mln zł zysku Ebitda w tym roku. W przyszłym roku Ebitda grupy ma wzrosnąć do 165 mln zł. Generalnie zarząd daje jasny przekaz, że właśnie mocno rosnący zysk Ebitda jest sygnałem wzrostu efektywności całej organizacji
Najbliższe kwartały to będzie ważny okres dla nowych produktów grupy. Coraz więcej klientów pozyskuje Stores (kreator sklepów internetowych) W samym październiku było to prawie 100 klientów. Dodatkowo w okolicy stycznia 2024 roku na rynek wejdą ich nowe produkty (dwa lub trzy) oparte na sztucznej inteligencji. Wpływ sztucznej inteligencji - to ma być kolejny silnik do dalszej dynamicznej poprawy wyników grupy od 2025 roku
W temacie przejęć na razie nie ma nowych informacji. Pewnie mogą się one pojawić najwcześniej w II połowie 2024 chyba, że czymś pozytywnie nas zaskoczą. Budżet na nowe zakupy szacują na co najmniej kilkadziesiąt milionów euro, ale sami przyznają, że ciężko z marszu kupić idealną spółkę, która pasuje pod każdym względem (ma unikalne produkty, jest rentowna, szybko rosnąca itp.).
Planują wejść możliwie jak najszybciej do indeksu mWIG40 oraz z czasem zostać jednorożcem czyli spółką, która ma wycenę rynkową na poziomie 1 mld USD. Pomóc w tym ma dalszy wyraźny wzrost liczby klientów grupy do poziomu 1 miliona, dalszy wzrost ARPU czy liczby własnych produktów również tych bazujących na sztucznej inteligencji dla klientów z sektora e-commerce
Pod koniec 1Q 2024 roku w okolicy marca CyberFolks planuje organizację stacjonarnego dnia inwestora, gdzie pokażą już nowe produkty oraz być może nowe opcje w ramach programu korzyści dla inwestorów. Na razie pokazali ciekawe bonusy dla posiadaczy co najmniej 50 i 100 akcji spółki
Najważniejsze, że zarabiają coraz więcej i mają środki na wypłatę coraz wyższej dywidendy, zobowiązania grupy wyraźnie spadają (sprzedaż mniejszościowego pakietu w User.com za 24 mln zł tylko w tym pomaga) oraz w drodze są nowe produkty, które mogą odnieść sukces na rynku i dalej wpływać na wzrost zysków całej grupy