1.
https://www.gospodarkamorska.pl/unimot-przygotowuje-dodatkowa-infrastrukture-importowa-dla-lpg-77701 a. W ocenie prezesa Unimotu Adama Sikorskiego, w praktyce import rosyjskiego LPG skończy się już około października br. Szykujemy się do tej sytuacji, podobnie jak przygotowaliśmy się w przypadku embarga na rosyjski olej napędowy - powiedział Sikorski
2.
https://www.pb.pl/unimot-ma-plan-na-miliard-1214233 a. Grupa paliwowo-energetyczna chce wejść w paliwa bunkrowe i zwiększyć liczbę stacji Avia. Niecierpliwe czeka też na wejście sankcji na rosyjskie LPG.
3.
https://inwestycje.pl/biznes/unimot-zaklada-150-stacji-avia-w-2024-roku-ok-250-w-2028-roku/ a. W nowej strategii przestajemy przykładać wagę do liczby stacji Avia, a skupiamy się na ich jakości. Ale nie znaczy to, że nie zakładamy kontynuacji rozwoju sieci Avia. Oceniam, że jesteśmy w stanie powiększać sieć o maksymalnie 25-30 nowych stacji rocznie.
4.
https://strefainwestorow.pl/artykuly/spolki/20240424/unimot-strategia-plany-rozwoju-dywidenda-2024-2028 a. W nowo przyjętej strategii, zarząd zakłada dwa podstawowe cele. Pierwszym z nich jest utrzymywanie efektywnej działalności w obszarach paliw, tradingu i logistyki wraz ze stopniowym poszerzaniem portfolio produktowego. Drugim zaś realizacja inwestycji w nowe kierunki rozwoju z zakresu transformacji energetycznej, w tym w obszarach elektroenergetyki i ciepłownictwa.
5.
https://energia.rp.pl/paliwa/art40234361-unimot-opublikowal-wyniki-i-nowa-strategie a. W ubiegłym roku w grupie kapitałowej zaszły ogromne zmiany. Kolejne lata mają być okresem równie dynamicznego rozwoju. Zarząd stawia zarówno na dotychczasowe biznesy jak i nowe
b. “KOPALNIA ZLOTA” - Ogromny wzrost sprzedaży wolumenowej, przychodów i zysków zanotowano za to w biznesie bitumenów. W ubiegłym roku miały one już ponad 10-proc. udział w całości wpływów. To następstwo przejęcia od Orlenu dawnego Lotosu Terminale wraz z należącymi do niego firmami. W efekcie biznes asfaltów obejmuje już nie tylko handel realizowany przez spółkę matkę ale i działalność produkcyjną Unimotu Bitumen. Co istotne grupa ma w tym obszarze podpisany z Orlenem dziesięcioletni kontrakt na dostawę produktów bitumenowych i surowca do ich produkcji w ilości do 500 tys. ton rocznie.
6.
https://biznesalert.pl/unimot-lpg-rosja-terminal-morski-inwestycja-sankcje-unia-europejska/ a. Krótkoterminowo jeden z terminali w naszym portfelu w Piotrkowie Trybunalskim jest przystosowany do importu LNG i zwiększamy tam moce – ujawnił prezes Unimotu Adam Sikorski w odpowiedzi na pytanie BiznesAlert.pl. – Rozważamy jeszcze poszerzenie jednego z dziewięciu terminali o przeładunek LPG. Od 2001 roku posiadamy terminal w Zawadzkich.
7.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Unimot-nie-planuje-finansowac-strategii-emisja-akcji-nie-wyklucza-emisji-obligacji-8734690.html a. Strategia nie zakłada emisji akcji, nie widzimy takiej potrzeby. Jednym ze źródeł będzie generacja własnych środków
b. Unimot zakłada w nowej strategii na lata 2024-2028 skumulowany zysk netto na poziomie 1 mld zł oraz wzrost EBITDA do poziomu 690 mln zł w 2028 r. Unimot planuje także coroczną wypłatę dywidendy na poziomie min. 30 proc. zysku netto oraz 700 mln zł inwestycji w biznesy transformacyjne.
8.
https://www.wnp.pl/gornictwo/unimot-idzie-w-nowe-celuje-w-miliard-zlotych-i-transformacje,828333.html a. Unimot idzie w nowe. Celuje w miliard złotych i transformację
b. Przede wszystkim w swojej strategii firma deklaruje, że do 2050 r. osiągnie neutralność klimatyczną. Nadrzędnym celem firmy jest dostarczanie czystej, taniej energii i aktywny udział w transformacji energetycznej.