Unified Factory ocenia, że realizowany przez tę spółkę plan wejścia na rynek amerykański zaczyna przynosić wymierne efekty dzięki sfinalizowaniu pierwszych projektów w postaci sprzedaży licencji oprogramowania Platformy Customer Service Automation (CSA), poinformował prezes Maciej Okniński. Na początku października spółka odbędzie serię spotkań w USA, celem pozyskania partnerów kapitałowych do uruchomienia systemu ułatwiającego pracę programistom i deweloperom w obszarze analizy tekstu naturalnego (natural language processing, NLP).
"Po uruchomieniu spółki zależnej w USA na początku tego roku, a następnie zatrudnieniu Paula Butlera na stanowisku country managera, udało się nam sfinalizować pierwsze projekty w postaci sprzedaży licencji oprogramowania platformy CSA. Systematycznie budujemy rozpoznawalność naszego brandu i rozszerzamy grono partnerów biznesowych dzięki czemu nawiązaliśmy rozmowy w sprawie włączenia naszych rozwiązań do oferty jednego z największych integratorów oprogramowania na rynku amerykańskim, notowanego na Nasdaq, którego przychody roczne przekraczają 1 mld USD" - powiedział Okniński, cytowany w komunikacie.
W jego ocenie, równie wartościowe jest zainteresowanie, jakie wzbudziła technologia spółki w zakresie procesowania tekstu naturalnego.
"Regularnie prezentujemy różne zastosowania środowiska Menerva i cały koncept spotkał się z zainteresowaniem funduszy oraz inwestorów branżowych. Wiadomo, że szczególnie na rynku amerykańskim projekty sztucznej inteligencji rozwijają się dynamicznie, co wymaga ogromnych nakładów w obszarze NLP, czyli analizy tekstu naturalnego" - dodał prezes.
Zaznaczył, że wspólnie z amerykańskimi partnerami spółka wypracowała koncepcję, której celem jest skierowanie oferty także dla branży IT, aby dostarczać rozwiązania dla firm tworzących oprogramowanie.
https://stooq.pl/n/?f=1195498