Forum Giełda +Dodaj wątek

To chyba znacie

Zgłoś do moderatora
DCT Gdańsk będzie przyjmował największe kontenerowce

wnp.pl (PS) - 14-03-2011 11:35

Duński armator Maersk Line, operator największej w świecie floty pojemnikowców, włączy do eksploatacji od maja na linii łączącej Daleki Wschód z Europą Północną (AE10) w cotygodniowych zawinięciach do terminalu DCT Gdańsk jedne z największych statków wożących kontenery, o ładowności ponad 13 tysięcy TEU - informuje miesięcznik „Nasze Morze”.
Dotychczas największe zawijające do portu polskiego kontenerowce charakteryzują się ładownością nieco ponad 8000 TEU.

Do końca tego półrocza w przewozach AE10 pływać będzie wkrótce jednocześnie 11 statków, w tym osiem po ok. 15500 TEU oraz trzy po 13092 TEU ładowności. Tym samym serwis AE10, z zawinięciem do Gdańska, będzie miał najwyższą średnią pojemność „tygodniową” ze wszystkich morskich serwisów kontenerowych świata - 14880 TEU. Drugi w takim rankingu serwis - MSC Silk - legitymuje się średniotygodniową pojemnością wynoszącą nieco poniżej 14000 TEU.

Można więc zaryzykować stwierdzenie, pisze specjalistyczny miesięcznik, że serwis AE10 z zawinięciem do Gdańska stał się obecnie flagowym dla Maersk Line na trasie Europa - Daleki Wschód. A skoro tak, to zdaniem niektórych obserwatorów całkiem realne wydać się może wprowadzenie w przyszłości (w 2013 r.) do eksploatacji najnowszych, niedawno dopiero zamówionych pojemnikowców klasy Triple E ("3E") Maersk'a, które będą mieć ładowność po 18 tys. TEU.

Jak pisaliśmy wcześniej, terminal DCT Gdańsk staje się zarazem hubem nad Morzem Bałtyckim, tj. portem bez pośrednich zawinięć, z którego transportuje się towary do innych portów lub koleją do innych krajów.

Przypomnijmy, że TEU to ekwiwalent kontenera 20-stopowego.

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
BALTICON 15,31% 22,60 2025-11-17 15:17:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.