Źródło: Bankier.pl
To banki są winne kryzysowi - szansa dla SKOK-ów?
"Banki sa winne kryzysowi." Takim zwrotem można podsumować kampanię reklamową SKOK. Na stronie www.receptanakryzys.com.pl/ możemy przeczytać podstawy do tego twierdzenia. Pytanie co dalej? Zdaniem SKOK uzdrowić naszą sytuację gospodarczą mogą tylko firmy opierające się na polskim kapitale.
W związku z tym za słowami idą czyny:”Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo – Kredytowe, kasy z wyłącznie polskim kapitałem wdrażają swój program antykryzysowy.
Główne hasła to: pewność, ochrona, stabilność, zysk i pomoc. Co oferują SKOKi pod tymi nazwami? Oferta zawiera „antykryzysową linię pożyczkową” i ubezpieczenie przed niewypłacalnością na skutek utraty pracy. Pożyczki poparte zabezpieczeniami i skonsolidowane raty mają być receptą na kryzys i alternatywą dla oferty banków. SKOKi w chwili obecnej chcą wypłynąć i rozszerzyć swoją ofertę. Czy mają szansę stać się konkurencyjne dla banków? Czy w dobie kryzysu Banki mogą tracić klientów na rzecz SKOKów? Jaka jest przyszłość Polskich Skoków zapytaliśmy Michałą Macierzyćskigo, analityka Bankier.pl oraz Piotra Kuczyńskiego, głównego analityka Xelion, Doradcy Finansowi: