Jeżeli uznamy, że wspólne działanie poprawi pozycję konkurencyjną, to będziemy gotowi na bardzo bliską współpracę z innym dużym podmiotem - mówi w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi Leszek Bać, prezes Grupy Kapitałowej Bać-Pol. Jego zdaniem, zapowiedzi 1000 sklepów SPAR w ciągu najbliższych 10 lat są realne, docelowo możliwe jest stworzenie sieci, która uzyska nawet 5- proc. udział w rynku detalicznym w Polsce.
Leszek Bać zapewnia, że Bać-Pol strukturalnie i kadrowo jest wystarczająco przygotowany do realizowania swoich celów. Spółka nie tylko dopuszcza fuzję z innym dużym podmiotem, ale też sama aktywnie uczestniczy w procesach integracji i pogłębia obecność na lokalnych rynkach, także poprzez przejęcia. Firma prowadzi rozmowy z kolejnymi partnerami na południu kraju oraz w centralnej Polsce.
Grupa zakończyła wstępny etap projektu franczyzowych hurtowni C&C, realizowany z firmą Max Trade. Jest to propozycja dla lokalnych hurtowni. W perspektywie kilku lat Bać-Pol zamierza pozyskać kilkunastu partnerów hurtowych, którzy prowadziliby część z około 30 hal C&C.
Prezes Bać-Polu mówi ponadto, że w ramach współpracy z Piotrem i Pawłem planowane jest stworzenie ponadsieciowej marki własnej. Dodatkowo, w ramach działań operacyjnych, przy wykorzystaniu obecnych zasobów obu spółek, będzie budowany ogólnopolski system logistyczny, który obsłuży niemal 85 proc. asortymentu sklepów Piotr i Paweł oraz sieci SPAR i Słoneczko. System ten będzie otwarty na obsługę również innych podmiotów.
W 2013 roku Bać-Polowi udało się zwiększyć przychody organicznie o prawie 20 proc., do około 1,7 mld zł. Podobną dynamikę firma chce utrzymać w kolejnych latach. - Jestem spokojny o dalsze kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży, aczkolwiek przyznaję, że 4 mld zł przychodów ze sprzedaży w 2015 roku to bardzo ambitne założenie - mówi Leszek Bać w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi.