Dobra, możemy słodzić, bo OKTA, Agencja, Fabrity i K2 Media sobie radzą i zarabiają na firmę, ale co się dzieje z S3?
Teoretycznie od początku lipca dostaliśmy dostęp do dużej bazy klientów HOME.PL, ale czy do wszystkich czy tylko do tych którzy wykupią - jeden - z siermiężnych pakietów reklamowych home.pl
Nie ma wzmianki na głównej stronie home.pl o S3, nie ma nawet o SEO, co więcej nie ma jej w ogóle na stronie. Ukryta jest na podstronie https://home.pl/reklama-internetowa#kampanie, gdzie S3 nawet nie jest porządnie opisana. Jest tylko logo. A jej poprzednik - Perfomance Media sp. z o.o. - który pojawiał się wcześniej na http://blog.home.pl/?s=seo&paged=2 .Był opisywany z nazwy i miał promocyjne oferty typy pozycjonowanie za 1 pln miesięcznie (patrz dół strony).
Oczywiście rozumiem, że home.pl może nie chcieć promować innych firma, ale wychodzi na to, że mimo zawiązania umowy z profesjonalistą S3 nawet nie potrafi się dzięki niemu wypromować. Oczywiście to problem home.pl, ale też S3 który nie "buduje marki" ale co ważniejsze, dostęp do zakupu jej usług wydaje się znikomy. Te pakiety: lokalny, regionalny i krajowy może i miały jakiś sens ale one właściwie nie są opisane, ani pod względem efektów końcowych ani struktury oferowanych usług.
Nie wiem jak jest z nowymi klientami, czy mają jakieś specjalne zniżki. Przecież to może być lepiej być ogarnięte i samo napędzać nowych klientów.
ps. a co ze wcześniejszymi klientami? Sam mam stronę w home.pl i nawet nie było newslettera że mogę sobie wykupić pakiet reklamowy nie mówiąc o SEO, który nota bene można wykupić oddzielnie ale tylko telefonicznie.
Przecież SEO to nie SEM, łatwiej jest opisać i wrzucić, że koszt wrzucenia takiej i takiej strony na pierwszą stronę googla może wynieść "tyle i tyle" i w danym czasie.
No dobra ale S3 to nie tylko home.pl. Chłopaki mają podobno trzy zespoły w Warszawie, Łodzi i Gdańsku. Teoretycznie S3 miała być pomocą dla sektora MŚP. Na pewno był zrobiony biznesplan pod to, może jakieś dobre założenia uwiarygadniały ten pomysł, ale na stronie K2 podlinkowanie do strony S3 wygląda tak: (http://system3.pl/) dotyczy sieci afiliacyjnej. Tylko usługi sieci afiliacyjnej,
a gdzie: SEO, reklama w wyszukiwarce, e-mail marketingu, reklama w Facebooku, czy projektowanie komunikacji w social media i tworzenie stron www.
To są rzeczy których szukają firmy.
Co ciekawe jak dobrze poszukamy to znajdziemy w "internecie" drugą strone S3. I to jest strona też K2 ...ufff. http://www.s3.pl/
Tam już jest zdecydowanie lepiej. Są wszystkie usługi. Jest nawet bezpłatna wycena, jak wyślesz info w formularzu. Ale niestety brakuje casów, pokazujących zalety i osiągnięcia klientów po rozpoczęciu współpracy. A to przecież jest ważne, żeby pokazać, co się potrafi i Ważne umieć rozbudzić wyobraźnię i efekty które przekładają się na zyskowność. Brakuje też coraz nowszych narzędzi typu snapchat, twitter, vsco.
Jeszcze jedna ciekawostka, na obu stronach S3 podane jest tylko biuro w Warszawie. Nie ma informacji dla klienta, że możecie wpaść do biura w gdańsku czy łodzi i pogadać o potrzebach. Jest tylko Warszawa.
Więc po co właściwie biura w pozostałych miastach?
I na koniec jeszcze jedno. Stawiam piwo jak napiszecie na której stronie wyszukiwarki znajdzie się S3 po wpisaniu hasła: "pozycjonowanie stron" "łodż", "warszawa" czy "gdańsk".
1.Warto byłoby ujednolicić linkowanie i stronę S3. Dodać case study.
2.Porozmawiać z home.pl czy nie można byłoby lepiej posprzedawać SEO
3.Popracować nad SEO S3
4.I zastanowić się po co nam biura w 3 miastach.
To tak ku przestrodze, żeby w przyszłym roku nie było odpisów na S3.