✏️RYNEK WCIĄŻ MA POTENCJAŁ. ILE SKLEPÓW ŻABKI POWSTANIE DOCELOWO W POLSCE? (WYWIAD)✏️
- Infrastruktura rośnie, a wraz z nią zapotrzebowanie na sklepy convenience. Do tego dochodzą zmiany konsumenckie — klienci mają coraz mniej czasu i szukają wygody. A to właśnie definiuje nasz koncept – twierdzi Adam Manikowski, CEO jednostki biznesowej Żabka Polska, z którym przy okazji inauguracji 12 000 placówki sieci w Polsce porozmawialiśmy o tempie ekspansji, elastyczności formatu i wykorzystaniu nowych technologii w prowadzeniu handlowego biznesu.
Chciałabym zacząć naszą rozmowę od konsumenckiej refleksji. Na osiedlu, na którym mieszkam, w odległości kilkuminutowego spaceru działa pięć sklepów Żabki. Czy przy takiej gęstości nie ma ryzyka, że prowadzenie części z nich przestanie się biznesowo opłacać?Przeanalizowaliśmy niemal 9,5 miliona adresów w całej Polsce, wykorzystując do tego najnowocześniejsze technologie. Dzięki tym analizom wiemy, w jakich lokalizacjach otwierać kolejne sklepy, żeby nie dochodziło do kanibalizacji.
Żabka wykorzystuje technologię do precyzyjnego planowania ekspansjiSzacujemy, że potencjał rynku wynosi około 19,5 tysiąca placówek. Polska cały czas się zmienia – powstają nowe biurowce, dworce, szkoły, osiedla mieszkaniowe. Infrastruktura rośnie, a wraz z nią zapotrzebowanie na sklepy convenience. Do tego dochodzą zmiany konsumenckie – klienci mają coraz mniej czasu i szukają wygody. A to właśnie definiuje koncept Żabki.
Czy klient Żabki mieszkający w dużym mieście różni się od konsumenta z małej miejscowości, czy wsi? Ma inne oczekiwania i potrzeby?
CZYTAJ DALEJ:
https://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/rynek-wciaz-ma-potencjal-ile-sklepow-zabki-powstanie-docelowo-w-polsce-wywiad,282617.html