Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  12,98 zł , zmiana od tamtej pory: 12,94%

Rijeka Gateway Terminal oficjalnie rozpoczął działalność

Zgłoś do moderatora
Kiedyś wspominałem że sprzedaż udziałów w porcie Rejka to błąd.... chyba posiali również udziały w kolei...

Kto inny ZYSKA NA TYM....

https://www.portalmorski.pl/porty-logistyka/58969-rijeka-gateway-terminal-oficjalnie-rozpoczal-dzialalnosc

Udziały OT Logistics w Luka Rijeka (port Rijeka)
  1. W lipcu 2015 OT Logistics nabyło akcje Luka Rijeka, uzyskując około 20,81% udziału.
  2. 7 września 2017 OT Logistics dokupiło dodatkowy pakiet 11,75%, co spowodowało, że łączny udział wzrósł do 32,56%. Poland at Sea - maritime economy portal+3Portal Morski+3Ports Europe+3
  3. OT Logistics zawarło porozumienie z funduszami emerytalnymi (Allianz ZB oraz ERSTE), dzięki czemu razem mają kontrolować 56,56% akcji Luka Rijeka – co daje OT Logistics znaczący wpływ operacyjny. Biznes PAP+3OT Logistics S.A.+3Portal Morski+3
  4. W marcu 2023 OT Logistics zwiększyło swój udział do 24,98% po przejęciu akcji od Rubicon Partners. T
OT Logistics + Rubicon podpisało warunkową umowę sprzedaży 25,38% udziałów Luka Rijeka czeskiej spółce Port Acquisitions.

.....jedną z przyczyn sprzedaży udziałów przez OT Logistics były spory / roszczenia ze strony funduszu Allianz ZB oraz konieczność uporządkowania finansów firmy (w tym zobowiązań z obligacji).

Fakty potwierdzające wpływ funduszu Allianz i inne motywy
  1. Roszczenia ze strony Allianz ZB
  • Allianz ZB domagał się od OT Logistics wykupienia akcji Luka Rijeka (put option) — czyli prawa do sprzedaży udziałów do OT Logistics.
  • Był też pozew arbitrażowy i wniosek o upadłość OT Logistics w Polsce ze strony Allianz.
  • W dokumentach spółki pojawiały się informacje, że Allianz podejmował działania, które były postrzegane przez OT Logistics jako “niekorzystne zmian co do rozporządzania akcjami Luka Rijeka”.
  1. Finansowe potrzeby – spłata zobowiązań
  • OT Logistics wskazywało, że część środków ze sprzedaży udziałów Luka Rijeka zostanie przeznaczona na spłatę obligacji serii G i H.
  • W raporcie kończącym transakcję spółka mówiła o „przeglądzie opcji strategicznych” oraz „restrukturyzacji wewnętrznej”.
  1. Potrzeba zakończenia sporów prawnych / uporządkowania relacji z Allianz
  • Sprzedaż udziałów umożliwiła OT Logistics zawarcie ugody z Allianz, która skutkowała m.in. wycofaniem przez Allianz pozwu arbitrażowego i wniosku o upadłość spółki.
  • W komunikacie po sprzedaży (2023) spółka informowała, że dzięki realizacji transakcji „został też wycofany pozew przed Trybunałem Arbitrażowym (…) przez Allianz ZB” oraz „wniosek o upadłość OTL”.
  1. Akcjonariusze i umowa wspólników
  • W umowie wspólników zawartej wcześniej (2017) byli zaangażowani Allianz ZB i Erste, co dawało im pewne prawa, m.in. opcje sprzedaży (put) akcji. Część tych zapisów budziła spory.
OT Logistics w pewnym momencie informowało, że Allianz podejmował działania, które były sprzeczne z porozumieniem wspólników.

— można wnioskować, że działania funduszu Allianz ZB stanowiły jeden z istotnych czynników wpływających na decyzję OT Logistics o sprzedaży udziałów. Presja prawna i finansowa (pozwy, opcje put) oraz ryzyko kosztów związanych z tymi roszczeniami były realnym obciążeniem. Poza tym OT Logistics miało potrzebę uporządkowania swojej sytuacji finansowej (spłata obligacji, strategia restrukturyzacyjna), co sprzedaż udziałów Luka Rijeka umożliwiała.

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
OTLOG 0,00% 14,66 2025-10-10 16:40:26
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.