III kw. 2020 r. w Grupie TIM: rekordowe obroty, zysk netto wyższy o 39,9%, a EBITDA – o 26,9%Pierwszych dziewięć miesięcy 2020 r. zakończyło się 761,4 mln zł skonsolidowanych i 671,9 mln zł jednostkowych przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost odpowiednio o 17,6% i 15,2% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. To najwyższy poziom w historii TIM-u – firma powstała równo 33 lata temu, 25 listopada 1987 r. Również inne wskaźniki zanotowały rekordy – zarówno na poziomie jednostkowym, jak i skonsolidowanym – i to przy wysokiej, dwucyfrowej dynamice.
– Na tym tle jeszcze wyraźniej odróżniamy się od konkurencji – zauważa Piotr Nosal, członek Zarządu i dyrektor handlowy TIM SA. –
Z jednej strony zawdzięczamy to naszemu modelowi biznesowemu. E-commerce idealnie wpisuje się w zasady dystansu społecznego, a klienci TIM-u, w razie potrzeby, wciąż mogą liczyć na fachowe wsparcie i doradztwo ze strony naszych, pracujących zdalnie, przedstawicieli handlowych. Z drugiej strony, zgodnie z naszą strategią średnioterminową, stale rozwijamy ofertę produktową oraz nowe modele sprzedaży. Wśród nich jest dropshipping pasywny, w którym zamawiany towar wysyłany jest do klienta bezpośrednio z magazynu dostawcy, z pominięciem centrum logistycznego 3LP. Generuje on już znaczący wolumen sprzedaży. Zakładamy, że wartość sprzedaży w alternatywnych modelach w kolejnych okresach będzie mieć coraz większy udział w całkowitej sprzedaży – dodaje.
link