https://dmbps.pl/wsparcie-analityczne/rekomendacje/wittchen-sa
REKOMENDACJA KUPUJ
Cena docelowa [PLN] 40,8
Wyniki Wittchena za 2022 r. oceniamy jako bardzo dobre. Po trzech kwartałach Spółka wypracowała przychody na poziomie 269,2 mln zł, co oznacza wzrost o 56,8% r/r. Wstępne szacunki za IV kwartał sugerują, że łącznie w 2022 r. Spółka zwiększyła sprzedaż o 45,7% r/r i po raz pierwszy w historii przekroczyła poziom 400 mln zł (404,6 mln zł). Na poziomie marży brutto ze sprzedaży również widać poprawę. Na koniec III kwartału marża wyniosła 63,1% (wzrost o 0,8 p.p. r/r). Największe wzrosty Wittchen odnotował jednak na poziomie zysków. Po trzech kwartałach 2022 Spółka podwoiła zysk operacyjny do 53,2 mln zł. Zysk netto wyniósł z kolei 33,9 mln zł, co oznacza wzrost o 66% r/r.
Fundamenty Spółki oceniamy jako solidne. Na stopa zadłużenia na koniec 3. kwartału znajdowała się na bezpiecznym poziomie 0,46. Na koniec września Wittchen dysponował środkami pieniężnymi w wysokości 27,5 mln zł, co zapewnia płynność na bezpiecznym i wysokim poziomie (płynność bieżąca była powyżej wartości referencyjnych i wyniosła 6,3).
W naszej ocenie, strona przychodowa Spółki wciąż wykazuje potencjał do wzrostów, z optymizmem patrzymy również na poziom zysków, które przy utrzymaniu dyscypliny kosztowej i stabilnym kursie USD/PLN również mogą wykazywać tendencję rosnącą
Spółka wypłaciła dywidendę za poprzedni rok, łącznie w wysokości 55,4mlnzł,co daje 3,03zł na akcję(wysoka stopa dywidendy na poziomie 14,8proc.). Stopa zwrotu w akcje Wittchena w 2022r. była dodatnia i wyniosła +87%. Od początku 2023r. notowania Spółki znajdują się w konsolidacji - kurs spadł o 1,5%.
Prognozujemy, że wysoka dynamika wzrostu przychodów jak realizowana była w 2022 r. zostanie w utrzymana w roku 2023. W 2023 r. Wittchen planuje otwarcie salonów w Czechach (około 2 salonów), na Węgrzech (1 salon), w Rumunii (2 salony) oraz w Niemczech (3
salony). Pozytywnie podchodzimy do przemyślanej strategii ekspansji międzynarodowej, zakładającej trójstopniowe wchodzenie na nowe rynki zagraniczne (budowa świadomości marki poprzez zewnętrzne marketplace’y, otwarcie własnego sklepu online, a następnie otwarcie showroomów w kilku najlepszych lokalizacjach). Zakładamy jednak, że od 2024 r. tempo przyrostu przychodów, choć wciąż dodatnie, spadnie. W segmencie hurtowym zakładamy wyższa dynamikę wzrostów niż w detalicznym w całym okresie szczegółowej prognozy. Spodziewamy się, że Spółka utrzyma wysoką marżę bruƩo na sprzedaży na poziomie 0,63. W związku z dynamicznym rozwojem prognozujemy stałe zwiększanie nakładów inwestycyjnych zarówno w fizyczną infrastrukturę sprzedażową jak i rozwój e-commerce. Zakładamy również coroczną wypłatę dywidendy z uwagi na prognozowane wysokie poziomy zysku netto
Wittchen jest jedną z najbardziej znanych polskich firm działających w branży odzieży skórzanej, obuwia i akcesoriów podróżnych. Spółka wyodrębnia dwa segmenty – detaliczny oraz biznesowy (ze znaczącym udziałem współpracy z firmą Lidl). W ramach segmentu detalicznego Wittchen prowadzi sprzedaż w kanale on-line oraz stacjonarnie poprzez salony własne. Działalność prowadzona jest poprzez sklepy stacjonarne na rynku polskim oraz w Czechach i na Węgrzech, a także online poprzez własne sklepy internetowe i platformy marketplace na rynku ukraińskim, czeskim, niemieckim oraz węgierskim.
Działalność rosyjskiego sklepu internetowego została zawieszona w dniu inwazji Rosji na Ukrainę. Grupa nie posiada w Ukrainie i w Rosji znaczących aktywów, które wymagałyby odpisów aktualizujących. Na Ukrainie sprzedaż poprzez sklepy franczyzowe została wstrzymana, natomiast kanał online w maju został wznowiony.