Umowy z VW, sieciami marketów i firmami energetycznymi, Nexity zdobyło bez oglądania się na Columbusa. Więc nie pisz takich rzeczy. Przychody z XAir to raczej dalsza przyszłość, przyszły rok najwcześniej, a na razie inwestycje w te urządzenia obciążają Nexity. Sytuacja się zmieniła. Unia wymusi stawianie ładowarek dużej mocy przy drogach szybkiego ruchu, bo tam są faktycznie potrzebne. Huby dla osobówek i ciężarówek, takich jak ta testowana przez Volvo, z dużymi dopłatami, będą rosły jak grzyby po deszczu w kluczowych lokalizacjach. To jest właśnie obiecujący rynek na dziś. Nexity przy tak niskim kapitale się nie rozdwoi, nie zrobi jednocześnie dobrze Columbusowi i sobie. Jest tutaj niestety sprzeczność interesów. Nie dziwię się, że Kmiecik postanowił uniezależnić się od Columbusa. Kapitał spoza grupy da mu więcej oddechu, pomimo umowy podpisanej na długie lata. Będzie mógł decydować o priorytetach, zamiast tylko wykonywać polecenia.