Napewno ta inwestycja ma związek z pakietem mobilnosci bo wejscie w segment intermodalny jest palnowane od 2017 razem z ogłoszeniem pakietu tylko wraz z przesunieciem pakietu na 1q 2022 roku przesuwano przejecie Zreszta firma posiadała do kwietnia ogranczone możliwosci bo zadłużenie 145 mln minus srodki pieniężne 45 mln dawały i dług netto 100 mln zł Dopiero sprzedaż OTP poprawiła te wskaznik dług netto spadł do 45 mln a w kasie 80 mln
Transport kolejowy tak jak wchodzi ORlen to wymóg czasu bo rozwiązania tego pakietu alei brak kierowcówi czipów wymusza zmiane transportu w firmir I firma to rozumie . Teraz pakiet mobilności
Jeśli chodzi o liczbę przejazdów, to według podstawowego scenariusza liczba ich wzrosnąć może o 1,9 mln w 2023 r. – w porównaniu do standardowego rozwoju rynku sprzed wprowadzenia Pakietu Mobilności..
Konsekwencją zwiększenia liczby przejazdów będzie wzrost przebiegu pojazdów w pojazdokilometrach. Według najbardziej prawdopodobnego scenariusza podstawowego przebieg ten wzrosnąć może o 2,5 mld pojazdokilometrów. Oznaczać to może wzrost o 4,8 proc. w stosunku do zwykłego scenariusza rynkowego w 2023 r. Wzrost ten wynika z konieczności powrotu ciężarówek do swoich baz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej co osiem tygodni.
Warto podkreślić, iż Pakiet Mobilności to nie tylko rywalizacja przewoźników wschodnioeuropejskich z zachodnimi – jak często jest przedstawiany. Trzeba wziąć pod uwagę, iż przewoźnicy z państw oddalonych od rynków zachodnich (jak np. z Bułgarii, Rumunii, Litwy czy Łotwy) tracić będą udziały także na rzecz bliżej położonych Zachodu państw takich jak Polska, Czechy, Węgry i Słowenia.
Jeśli dojdzie do wzrostu cen w transporcie drogowym, to zapewne można się spodziewać skoku znaczenia innych rodzajów transportu, zwłaszcza transportu kolejowego i intermodalnego. W scenariuszu podstawowym, wymóg regularnych powrotów do baz może sprawić, iż w relacjach między krajami Europy Zachodniej wzrośnie znaczenie innych rodzajów transportu, za to w handlu pomiędzy Zachodem a Wschodem nastąpi przesiadka z transportu szynowego do, i tak wracających do baz, ciężarówek.