Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  3,60 zł , zmiana od tamtej pory: 7,50%

Re: wyniki półroczne bomba !

Zgłoś do moderatora

Napewno ta inwestycja ma związek z pakietem mobilnosci bo wejscie w segment intermodalny jest palnowane od 2017 razem z ogłoszeniem pakietu tylko wraz z przesunieciem pakietu na 1q 2022 roku przesuwano przejecie Zreszta firma posiadała do kwietnia ogranczone możliwosci bo zadłużenie 145 mln minus srodki pieniężne 45 mln dawały i dług netto 100 mln zł Dopiero sprzedaż OTP poprawiła te wskaznik dług netto spadł do 45 mln a w kasie 80 mln
Transport kolejowy tak jak wchodzi ORlen to wymóg czasu bo rozwiązania tego pakietu alei brak kierowcówi czipów wymusza zmiane transportu w firmir I firma to rozumie . Teraz pakiet mobilności
Jeśli chodzi o liczbę przejazdów, to według podstawowego scenariusza liczba ich wzrosnąć może o 1,9 mln w 2023 r. – w porównaniu do standardowego rozwoju rynku sprzed wprowadzenia Pakietu Mobilności..
Konsekwencją zwiększenia liczby przejazdów będzie wzrost przebiegu pojazdów w pojazdokilometrach. Według najbardziej prawdopodobnego scenariusza podstawowego przebieg ten wzrosnąć może o 2,5 mld pojazdokilometrów. Oznaczać to może wzrost o 4,8 proc. w stosunku do zwykłego scenariusza rynkowego w 2023 r. Wzrost ten wynika z konieczności powrotu ciężarówek do swoich baz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej co osiem tygodni.
Warto podkreślić, iż Pakiet Mobilności to nie tylko rywalizacja przewoźników wschodnioeuropejskich z zachodnimi – jak często jest przedstawiany. Trzeba wziąć pod uwagę, iż przewoźnicy z państw oddalonych od rynków zachodnich (jak np. z Bułgarii, Rumunii, Litwy czy Łotwy) tracić będą udziały także na rzecz bliżej położonych Zachodu państw takich jak Polska, Czechy, Węgry i Słowenia.
Jeśli dojdzie do wzrostu cen w transporcie drogowym, to zapewne można się spodziewać skoku znaczenia innych rodzajów transportu, zwłaszcza transportu kolejowego i intermodalnego. W scenariuszu podstawowym, wymóg regularnych powrotów do baz może sprawić, iż w relacjach między krajami Europy Zachodniej wzrośnie znaczenie innych rodzajów transportu, za to w handlu pomiędzy Zachodem a Wschodem nastąpi przesiadka z transportu szynowego do, i tak wracających do baz, ciężarówek.

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
TRANSPOL 0,52% 3,87 2025-12-11 09:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.