Z raportu za pierwszy kwartał 2023 roku Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media S.A. wynika, że osiągnięto skonsolidowany zysk netto w wysokości 679 tys. zł, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu do poprzedniego roku. Mimo minimalnego spadku przychodów ze sprzedaży (-3%), grupa utrzymała poziom sprzedaży na podobnym poziomie co w rekordowym 2022 roku.
Warto docenić fakt, że grupa utrzymała stabilność przychodów pomimo trudnej sytuacji na rynku reklamy, który jest mocno zależny od czynników makroekonomicznych i nastrojów konsumenckich. Spodziewa się, że nadchodzące kwartały przyniosą realny wzrost PKB w Polsce i Europie, a także spadek presji inflacyjnej, co powinno wpłynąć pozytywnie na rynek reklamy.
Należy zauważyć, że wzrost kosztów był spowodowany m.in. wzrostem cen papieru oraz inwestycjami w zasoby ludzkie i rozwój tytułów Grupy. Dodatkowo, podjęto istotne działania wzmocnienia zabezpieczeń serwerów w odpowiedzi na rosnące zagrożenie atakami hakerskimi. Te inwestycje i działania są nie tylko konieczne w obecnej sytuacji, ale także pokazują determinację Grupy w rozwijaniu nowych projektów i wzmacnianiu struktury holdingowej.
Warto zwrócić uwagę, że wyniki jednostkowe PMPG Polskie Media S.A. wykazały niższy zysk netto w porównaniu do poprzedniego roku, co może być wynikiem rozwoju spółki i inwestycji w nowe formaty medialne oraz zwiększenie zespołu dziennikarskiego i sprzedażowego. To świadczy o silnym zaangażowaniu w rozwój, co potwierdzają również wysokie wpływy ze sprzedaży reklam w ostatnich kwartałach.
Podsumowując, Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. osiągnęła zadowalające wyniki w pierwszym kwartale 2023 roku, utrzymując stabilność przychodów i zanotowując wzrost zysku netto. Inwestycje w rozwój i wzmocnienie zabezpieczeń są dobrze ukierunkowane na przyszły rozwój Grupy, a oczekiwany wzrost PKB i spadek presji inflacyjnej w Europie powinny przyczynić się do poprawy sytuacji na rynku reklamy.