Z moich źródeł wynika że Netflix płaci wykonawcom ryczałtem, a nie za odsłonę serialu. Wyniki zakontraktowanych dwóch sezonów pozwolą w najlepszym przypadku na kontynuacje ustalonych ustaleń. Najtrudniejsze efekty nie trafiają do Platige Image i z tego co się dowiedziałem to dobrze. Chodzi o to, aby skutecznie dostarczać kolejne ujęcia, a nie ogarniać problematyczne zagadnienia. Płacone jest od ilości ujęć, a nie trudności zadania. Najważniejsze jest jednak czy prawa do adaptacji filmowej ma platige image. Jeśli tak to jesteśmy w domu.
Jeśli now, to na rynku są światowym są sprawniejsze ekipy do robienia szybkiego filmowego VFX i to nie jest rynek dla spółki akcyjnej w Europie. Długo by gadać dlaczego, ale w skrócie. Rajem podatkowym dla twórców są Węgry i kraje korony brytyjskiej. Polska jest grze bo mamy niskie pensje. Co także jest powodem dla którego PLI ma problemy kadrowe