Zarząd Scanway S.A. ("Spółka") informuje o podpisaniu w dniu 14 marca 2025 r. zamówienia ("Zamówienie") z polską firmą działającą w branży spożywczej FABIOS S.A. ("Fabios"). Przedmiotem Zamówienia jest wdrożenie systemów wizyjnych ("system") do kontroli produkowanej osłonki białkowej na dwóch liniach technologicznych w zakładzie produkcyjnym Fabios. System pozwoli na ciągłą kontrolę osłonek białkowych i weryfikację wykrytych defektów według typu, wielkości oraz lokalizacji z wykorzystaniem zaawansowanych technologii obrazowania i algorytmów sztucznej inteligencji.
Wartość Zamówienia wynosi 71 110 Euro, a czas realizacji Zamówienia to 5 miesięcy. Zamówienie jest kontynuacją współpracy pomiędzy Spółką a Fabios, która została zapoczątkowana pierwszym wdrożeniem w 2022 roku i kolejnym w 2024 roku. Na dzień opublikowania raportu bieżącego Spółka realizuje inne wdrożenie o mniejszej wartości na rzecz Fabios. Sumaryczna wartość zamówień otrzymanych przez Scanway od Fabios w 2025 roku wynosi 119 610 Euro.
Pozostałe warunki realizacji Zamówienia nie odbiegają od zapisów charakterystycznych dla tego typu współpracy.
Współpraca z Fabios wpisuje się w strategię Spółki na oferowanie produktów do klientów z różnych gałęzi przemysłu, m.in. branży spożywczej. Rozwiązania zawarte w systemie do kontroli produkcji ciągłej są tożsame z rozwijanym przez Scanway produktem Hydra, a gałąź spożywcza jest jednym z priorytetów biznesowych dla Spółki.
Fabios jest producentem osłonek kolagenowych tradycyjnych i jadalnych, prostych i wiankowych oraz folii kolagenowej. Osłonki kolagenowe są produkowane w różnych typach, kalibrach, kolorach i trafiają do zakładów mięsnych w Polsce, Unii Europejskiej, a także do krajów Europy Wschodniej, Azji, Ameryki i Australii. Fabios jest jednym z największych zakładów produkcyjnych w regionie południowej Małopolski, a sukces firmy związany jest z konsekwentną polityką doskonalenia i rozwijania procesu technologicznego, poszanowania środowiska naturalnego, wykształconej kadry pracowników, a przede wszystkim stałego monitorowania potrzeb i oczekiwań odbiorców.