Dzięki T6 ale nikt nie wie wszystkiego
1. Kiedy można się spodziewać decyzji do planu restrukturyzacji ? max do końca września ale może być już w każdej chwili
2. Co z MON i inwestycjami -Ja uważam że mogą pojawić się jakieś informacje ale po zatwierdzeniu planu.
A inwestycje w tabor Pani Prezes powiedziała że niczego nie będą kupować na rynku jest dużo firm Leasingowych które pozwalają na sfinansowanie zakupu nowoczesnego taboru bez konieczności angażowania dużego kapitału.
3. Szacunki 23.09 ? Uważam że szacunków nie będzie
4. Jak wpłynie obniżka stóp % na pkpc ? Uważam że b. pozytywnie Obniżka stóp procentowych w potencjalnie obniżyłaby koszty obsługi długu dla PKP CARGO. Niższe stopy procentowe ułatwiłyby proces spłaty zadłużenia poprzez niższe koszty odsetkowe
5. jak rozegrają Małaszewice?
Sprzedaż nieruchomości w Małaszewiczach
Spółka nie ma planów sprzedaży ok. 40 ha terenu w wolnym obszarze celnym w Małaszewiczach. W związku z nieprecyzyjnymi i mylącymi informacjami, dotyczącymi stanu posiadania aktywów w Małaszewiczach, Spółka po raz kolejny wyjaśnia, iż terminale, w tym 1 terminal kontenerowy, 4 terminale masowe oraz 2 drobnicowe, należą do dwóch spółek z Grupy PKP CARGO.
Spółka nie ma planów sprzedaży aktywów w Małaszewiczach, które mogą być przydatne w rozwoju przewozów intermodalnych po zmianie sytuacji za wschodnią granicą, natomiast w zakresie pozostałych terminali prowadzone są analizy poprawy ich rentowności, których spadek w ostatnich latach związany jest z sytuacją w Ukrainie.
Jedyną dezinwestycją, jaką Spółka planuje w Małaszewiczach, jest zbycie udziałów w spółce CARGOTOR na rzecz PKP PLK S.A.. Z uwagi na to, że CAGROTOR jest zarządcą infrastruktury, PKP CARGO nie może sprawować nad nią kontroli zarządczej. Proces dezinwestycji zapoczątkowany został przed 2024 rokiem.
https://www.pkpcargo.com/oswiadczenie-zarzadu-pkp-cargo-s-a-w-restrukturyzacji-4/