Zwracam uwagę na trzy zapowiedzi i jedna poszlakę:
1. "Chcemy pozyskać jednolity tabor"
2. "Oczekujemy przede wszystkim niezawodności w funkcjonowaniu i to będzie także jedno z kryteriów przy ocenie ofert"
3. "Dlatego cena będzie stanowiła mniejszy zakres, natomiast będziemy stawiać przede wszystkim na rozwiązanie techniczne".
- "Znamy w tej chwili tabor dostawców z południa i północy kraju oraz z różnych zakątków Europy. Na podstawie naszego doświadczenia z tymi różnymi pojazdami, jesteśmy w stanie określić, jakie elementy są niezawodne"
No to mogą wpisać w SIWZ dodatkowo konkretne elementy w stosunku, do których ma być niezawodność, a nie tylko dostępność pojazdu, jako całości.
Pesa chyba ma mniejsze szanse, ale skoro cena nie będzie najważniejsza to i Newag będzie musiał zadbać o "rozwiązania techniczne". Szykuje się bardzo ciekawa rozgrywka, oby tylko procedura przetargowa nie trwała 18 miesięcy, jak w ŁKA.