Jak zapewne dostrzegliście, oprócz popremierowej informacji sprzedażowej Model Buildera, ukazał się też raport finansowy Moonlita za IV kw. 2021 r.:
https://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/szukaj/1?keyword=moonlit
Abstrahując od liczb w kwestii finansów, wyłapałem w nim, istotne w moim poczuciu, następujące informacje:
cyt.: "Na dzień publikacji niniejszego raportu gra Model Builder została wydana i zbiera w większości
pozytywne recenzje, a jej sprzedaż utrzymuje stabilny poziom. Spółka przyjęła strategię
całodobowego wspierania graczy w pierwszym tygodniu sprzedaży i w razie potrzeby wsparcie w
takim zakresie będzie kontynuowane do czasu usunięcia utrudniających rozgrywkę zakłóceń.
Znalezione przez graczy błędy są na bieżąco analizowane, a poprawki przygotowywane z
maksymalną możliwą częstotliwością. Problemem, którego nie wzięto pod uwagę przed premierą,
jest niższa niż zakładano wydajność komputerów na jakich grają azjatyccy gracze. Aby go rozwiązać
Spółka zdecydowała się na przeprowadzenie głębokiej optymalizacji gry i wprowadzenie trybu
obsługującego słabszy sprzęt natychmiast po wykryciu problemu."
Osobiście wnioskuję, że przeważająca część zwrotów i niezadowoleń może dotyczyć, poruszonej pod koniec, kwestii wydajności sprzętu poszczególnych graczy. Można by tu uczynić "zarzut" producentowi z tego faktu, chociaż w praktyce szybko i profesjonalnie zareagowali i zapewne zrobili ile się dało celem poprawy w tym aspekcie, ale z drugiej strony podchodząc do kwestii pragmatycznie/logicznie, to tworząc grę o tak zaawansowanej grafice, by to miało sens, musieli postawić na sprzęt odbiorczy na określonym poziomie, nie niżej niż...
Cóż, może część tych klientów wróci po wspomnianej głębokiej optymalizacji. Ale nie czarujmy się, musiało to zostać dokonane kosztem grafiki w przypadku tego badziewiastego już sprzętu.
W praniu wyszło, że niestety zawsze znaczna część graczy posadowiona jest na przeżytkach i chciała by na nich grać w nowoczesne, dużo oferujące produkcje, ale tym samym wymagające. Prawda jest taka, że ta gra, by cieszyć i pozwolić rozwinąć użytkownikowi skrzydła, nie ma prawa być instalowana na badziewiastym już sprzęcie. Mówi się, że gaming napędza rynek komputerowy. Z tego, w moim poczuciu, wniosek, że czas będzie tu działał na korzyść Model Buildera, który w tym czasie, równolegle będzie się rozwijał i dostosowywał do oczekiwań/potrzeb użytkowników.
cyt.: "Luty 2022 r.
- w dniu 8 lutego 2022 r. odbyła się premiera pierwszej autorskiej produkcji Moonlit
S.A.. Gra została ciepło przyjęta przez graczy. Do godziny 17:00 dnia 14 lutego 2022
sprzedało się 26 632 sztuki gry (po uwzględnieniu dokonanych do tego momentu
zwrotów liczba sprzedanych sztuk wynosi 22 586), wishlista osiągnęła poziom 111
399 chętnych na zakup gry. W dniach następujących po publikacji niniejszego
raportu Spółka zamierza udostępnić graczom kolejne poprawki do gry oraz
rozpocząć udostępnianie dodatkowych modeli w formie płatnych oraz bezpłatnych
rozszerzeń."
W powyższym cytacie zawiera się na tą chwilę dostrzegalny potencjał sprzedażowy Model Buildera: 111399 szt., a dalej kolejne potencjalne wydatki na płatne dodatki w ramach tej puli.
Nie można wykluczyć, na podstawie wyświetleń materiałów, licznych influencerów, że wiele osób obserwuje tę grę, myśli nad nią, potrzebuje czasu by się do niej przekonać.
https://www.youtube.com/results?search_query=%22model+builder%22&sp=CAMSBAgEEAE%253D
https://search.bilibili.com/all?keyword=model%20builder&from_source=webtop_search&spm_id_from=333.851&order=pubdate&duration=0&tids_1=0
https://s.weibo.com/realtime?q=model%20builder&rd=realtime&tw=realtime&Refer=weibo_realtime
Na koniec zawarta jest informacja, że dawny Wiceprezes Zarządu Maciej Siwek, pomiędzy 31.12.2021 r. a 14.02.2022 r. zmniejszył swój stan posiadania o 93350 szt. Okazuje się jednak, że nie sprzedał ich, jak przyznam, w pierwszym odruchu pomyślałem, lecz:
cyt.: "Zgodnie z informacjami przekazanymi przez kluczowych akcjonariuszy, uwzględnione zostały w szczególności
transakcje o charakterze motywacyjnym, niepodlegające raportowaniu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
a dokonane przez Macieja Siwek na rzecz zespołu produkcyjnego gry Model Builder. Przekazane
współpracownikom pakiety akcji są lub będą objęte umowami o zakazie rozporządzania nimi."
Czyli papiery te będą przez określony czas działać motywacyjnie na członków zespołu, i to jest niezwykle ważne, że firma prowadzi politykę zachęcającą do twórczej i wydajnej pracy.