Te nowe szybkie EZT-y szybciej zbuduje Newag niż Pesa, bo ich Impulks już prawie ma takie osiągi - prawie 226 km/h
A tymczasem z cytowanego przez Ciebie artykułu najważniejsze jest to:
Do 2030 roku PKP Intercity ma ogłosić przetargi taborowe na łączną kwotę 19 miliardów złotych. Przewiduj się zakup 500 nowych wagonów (dostosowanych do prędkości 200 km/h) oraz modernizację kolejnych 500 (160 km/h i 200 km/h). W kwestii modernizacji wagonów, poszczególne zamówienia na remont jednostek przypadną różnym zakładom – a w Polsce jest ich sporo.PKP Intercity ma również kupić 63 wielosystemowych lokomotyw, z opcją na 32 kolejnych – na co przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku. Możemy się domyślać, że Newag byłby zainteresowany takim przetargiem, oferując swoje Griffiny – a to oznaczałoby rekordowe zamówienie dla nowosądeckiego producenta.