Zrazhevskaya AV Fesun MN
Strategia wejścia na nowe rynki na przykładzie korporacji naukowo-przemysłowego "VESTA"
Do tej pory najbardziej obiecujące rynki bateriami są zagraniczne rynki w Europie i Azji.
Międzynarodowa korporacja naukowo-przemysłowe "Vesta" - korporacja, której rdzeń kompetencji jest produkcja urządzeń elektrycznych akumulatorów do magazynowania energii dla różnych zastosowań.
Europejskie kupowane akumulatory rozruchowe chce mieć w swoim portfolio nowych produktów, które będą w stanie zaoferować produkty wysokiej jakości w konkurencyjnej cenie.
W Azji baterii rynkowych jest dziś brak produktów wysokiej jakości w przystępnych cenach. Lokalni producenci są w stanie spełnić 50% zapotrzebowania rynku, a przywożony produkt nie odpowiada jakości, że kupujący chce otrzymać. Dlatego dostarczanie wysokiej jakości produktów w przystępnej cenie dla rynku "WESTA" może znaleźć swoją niszę na rynku Azji, a także do ustanowienia siebie jako producenta wysokiej jakości produktów w konkurencyjnej cenie.
W ocenie perspektyw dla rynku w Europie, a po serii badań Wydziału Handlu Zagranicznego, wyjaśnił nowy trend potrzebne, aby wygrać na tym rynku: wysoki poziom technologiczny produkcji nie było tak ważne dla konsumenta. Popyt jest jeszcze mniej doskonały, ale tańsze bateria.
W rezultacie, w oparciu o zalecenia konsultantów, firma zmieniła swoje wymagania do technologii produkcji, nazewnictwo produktów oferowanych. Szczególnie w Europie zostały opracowane i wdrożone do produkcji akumulatorów z właściwości techniczne niezbędne rynkowych podane.
Duże firmy zajmujące się sprzedażą hurtową części samochodowych oraz zakupu akumulatorów rozruchowych, wolą pracować bezpośrednio z producentami baterii. Tacy klienci są technicznie zorientowanych i zapraszamy do udziału dostawcy w początkowej fazie dostaw tych produktów, co prowadzi do stosowania sprzedaży bezpośredniej, w tym rynku.
Na rynku wtórnym wybór baterii rozrusznik w oparciu o kryteria wiarygodności, rozpoznawalności marki, rekomendacji przyjaciół i sprzedających. W miejscu zakupu kupujący akumulator oczekiwać porady ekspertów, konkurencyjne ceny, duży wybór i miła obsługa. Według badań:
- 69% kupujących nie myślcie kupić akumulator i bateria wybór przeprowadzono w miejscu sprzedaży;
- 31% - skupione baterii tej samej marki, jak poprzedni.
Firma opracowuje i oferuje wszystkie informacje reklamowe Partners, literatury fachowej, marki katalogi produkowane w zakładzie "Westa-Dniepr" ze szczegółowym opisem produktu, jego zalety techniczne i konkurencyjne. Wszystkie materiały reklamowe i informacje dostępne są w kilku językach i jest dostępny dla konsumentów na rynkach WNP i UE.
Główne ryzyka spółki rozwoju projektu związane ze zmianami cen ołowiu, wahania kursów walut, kosztów związanych z podatkiem VAT i strat skumulowanych.
Aby zmniejszyć ryzyko związane ze zmianami cen ołowiu, "WESTA" podjęła decyzję o rozpoczęciu własnej produkcji ołowiu i stopów, które mogą zapewnić od 30% do 40% zapotrzebowania VESTA-Dnipro w ołowiu i stopów ołowiu. Wzrost zużycia ołowiu w przedsiębiorstwach "Westa" i korzystanie z pojedynczego zamówienia usług na podstawie "Vesta-Dniepr" pozwoli spółce uzyskać korzystniejsze oferty cenowe od dostawców.
Instytut Ekonomii i Prawa Iwana Kushnir