Za BDM:
Podsumowanie konferencji po wynikach za 1H’24
Cele spółki
Zarząd obrał za cel stabilny poziom marży brutto, który zamierza realizować poprzez i) szybsze wprowadzenie kolekcji na rynek ii) dobry odbiór kolekcji przez klientki iii) inwestycje w systemy wspomagające optymalizację kosztów.
Kapitał obrotowy netto
Wzrost zapasów, spowodowany był rosnącymi obawami o opóźnienie dostaw, zwiększenie tej pozycji miało zabezpieczyć spółkę przed ewentualnym niedoborem towarów w sklepach grupy.
Sieć sprzedaży
Rozwój sieci sprzedaży oparta jest o optymalizację, która jest procesem ciągłym i opierającym się o i) analizę bieżących lokalizacji sklepów ii) poszukiwania atrakcyjnych lokalizacji iii) zamykanie nierentownych placówek iv) przeprowadzanie szkoleń pracowników w celu poprawy KPI.
Franczyza mikro
W kolejnych okresach spółka zamierza rozwijać nowy format franczyzy depozytowej ESOTIQ MICRO, zaprojektowany dla mniejszych miast.
Sprzedaż online
Niecałe 30 mln PLN sprzedaży zostało wygenerowane w 1H’24 w kanale online, co odpowiada 22% całkowitej sprzedaży spółki. W kanale online, realizowana była sprzedaż przez własne platformy e-commerce’owe, jak również współprace z zewnętrznymi platformami marketplace.
Aplikacja moblina
Spółka planuje dalszy rozwój aplikacji mobilnej, która w 1H’24 była odpowiedzialna za 30% sprzedaży wygenerowanej w kanale online. Obecnie aplikacja ma 400 tyś pobrań, z czego 70 tyś tylko w 2Q’24. Jednym z głównych KPI spółki jest aby docelowo, kontakt poprzez aplikacje mobilną była głównym kanałem komunikacji z klientami.
Koszty
- Wzrost kosztów sprzedaży o 18,5%, był spowodowany w największym stopniu wzrostem wynagrodzeń.
Ekspansja międzynarodowa
Plany na rozwój poza granicami Polski w latach 2024-2027 obejmują następujące kierunki: Czechy, Słowacja, Rumunia, Bułgaria i Chorwacja.
Obecna perspektywa spółki
Zarząd spółki w najbliższym okresie będzie koncentrował się wokół nowego modelu franczyzowego Esotiq micro, jak również, chcąc dotrzeć do szerszej grupy klientów i poszerzyć świadomość marki wdroży nową strategię marketingową.
Spółka ocenia swoją bieżącą pozycję jako stabilną z uwagi na 1,5 milionową bazę lojalnych klientów ESOTIQ CLUB. Emitent optymistycznie patrzy na trwające półrocze, z uwagi na sezonowość sprzedaży w biznesie oraz odpowiednie przygotowanie kolekcji do nadchodzących wydarzeń sprzyjających zakupom ze strony konsumenta (Black Friday).
Q&A
- Spadek r/r sprzedaży w sierpniu o 23% spółka tłumaczy rozmijającym się w stosunku do poprzedniego roku kalendarzem sprzedażowym, zdaniem zarządu spółki bardziej przejrzysty obraz dają dane zagregowane (kwartalne, roczne, LTM).
- Emitent regularnie przeprowadza audyty kosztowe w swoich placówkach, ostateczne korzyści kosztowe będą widoczne pod koniec roku.
- marża brutto w nadchodzących kwartałach br. powinna kształtować się w okolicy bieżących odczytów.
- Spółka pracuje nad nową linią luksusową, której docelową grupą są nowi klienci
- W następnym roku w ofercie grupy pojawi się swimwear w ramach którego spółka szykuje niespodziankę z gwiazdą.
- Spółka zamierza koncentrować się na 3 głównych celach w swojej działalności, zwiększać sprzedaż, utrzymywać marżę i optymalizować koszty.
- Żadne aktywa spółki nie ucierpiały w wyniku powodzi