Komentarz analityków Bm mBanku: Spółka podała wyniki za III kw. 2024 r., które były
poniżej naszych oczekiwań i oczekiwań rynku. Niepowodzenie wynikało zarówno z niższej marży
brutto, jak i wyższych kosztów (najbardziej prawdopodobne koszty marketingu
efektywnościowego). Ponadto prognozy na 2024 r. dotyczące rozbudowy powierzchni sklepowej
zostały obniżone z 25% wzrostu r/r do +23%. Uważamy jednak, że prognozy na 2025 r. powinny być
kluczowe i ważniejsze dla inwestorów i nieznacznie przekraczają nasze oczekiwania i oczekiwania
rynku (sprzedaż na poziomie 26 mld zł w porównaniu z 25,5 mld mBanku i konsensusem 24,5 mld zł
z implikowaną marżą EBIT na poziomie 12%-13% w porównaniu z 12,4% rynku i 12% mBanku).
Najważniejszym aspektem są jednak prognozy dotyczące otwarć sklepów (LPP prognozuje wzrost
powierzchni sklepowej na poziomie 35%-40% w 2025 r. w porównaniu z 20% wcześniej). Uważamy,
że jest to ruch mający na celu wyprzedzenie konkurencji i zdobycie odpowiednich lokalizacji
(prawdopodobnie również chęć wyprzedzenia CCC, które ogłosiło plany wejścia na rynek odzieżowy
z nowymi sklepami w mniejszych miastach). Wpływ tej ambitniejszej strategii będzie miał bardziej
widoczny wpływ na wyniki w 2026 r., co będzie wymagało pozytywnych rewizji konsensusu
rynkowego.