Znalazłoby się parę gier które wystrzeliły dłuższą chwilę po premierze ze stosunkowo niewielkiej społeczności do dziesiątek tysięcy graczy. Z brzegu Among Us, Last Epoch czy nawet pierwsze Path of Exile. Asseto Corse chyba też gdzieś tu można wliczyć.
Jakbym dobrze poszukał to znajdą się gry które miały oceny 60 i wyciągały to na 80+ poprzez dowożenie poprawek.
Cykl życia gry w dzisiejszych czasach wygląda tak że 1 osoba sobie pogra, zostawia na na jakiś czas i wraca jak jest większy patch/sezon itd ale już np woła też kumpla lub dwóch.
Poza tym piszesz jakby premierze takiego multi nie miała towarzyszyć kampania marketingowa która przecież przyciągnie kolejnych graczy a obecni będą mogli wołać znajomych aby sobie podriftować. Każdy youtuber który grę już ograł najpewniej też pogra w jeżeli wyjdzie w multi (game revisit) więc samo to a do tego czasu pewnie też pojawią się na pokazach/targach.
Niemniej dość trudno znaleźć grę która nie miała multi a potem tak aby mieć referencje ale ogólnie powinno się to to zachować mniej więcej jak po dodaniu co-opa do Medieval Dynasty z tym że tamtejszy gatunek nie sprzyja dynamicznemu matchmakingowi jak w wyścigówkach więc efekt powinien być większy. No ale tam też średnia graczy była wyższa więc można sobie zgadywać.