Tylko i wyłącznie merytorycznie. W raportach Grodno nie publikuje niestety jaka jest struktura sprzedaży z rozbiciem na poszczególne segmenty działalności. Z pewnością jednak segment OZE jest obecnie dla nich kluczowy - wystarczy zobaczyć ich modelową hurtownię z centrum szkoleniowym przy ul. Modlińskiej w Warszawie - "Domek OZE". Próbowałem uzyskać informacje z IR Grodna, ale na ten moment jeszcze nie uzyskałem odpowiedzi. Pewne wyobrażenie dają założenia ze strategii spółki, cytowane w ostatnim raporcie kwartalnym (str.17) -
"Zarząd zakłada wzrost sprzedaży w latach obrotowych 2020/21–2024/25 o co najmniej 10% rocznie.
Głównym obszarem rozwoju Grupy będzie segment odnawialnych źródeł energii, obejmujący:
fotowoltaikę, pompy ciepła oraz obszary uzupełniające (systemy automatyki budynkowej, magazynowanie
energii, stacje ładowania pojazdów, kolektory słoneczne, kotły grzewcze).
Na rynku fotowoltaicznym Grupa upatruje perspektyw wzrostu przede wszystkim w obszarach instalacji
komercyjnych – przemysłowych (w zakresie których planuje osiągnąć 15% udziału w rynku do roku
2024/25), a także wielkoskalowych farm fotowoltaicznych. Jednocześnie Zarząd planuje utrzymanie silnej
pozycji na rynku mikroinstalacji, na którym obecnie udział Grupy przekracza 15%.
Już w pierwszych latach realizacji strategii (do roku obrotowego 2022/23) spodziewany jest wzrost
sprzedaży Grupy w obszarach PV i pomp ciepła łącznie o 50%. Do roku obrotowego 2024/25 segment
OZE ma odpowiadać za 35% przychodów Grupy. Ponadto, obok budowy pozycji na rynku OZE, Zarząd
zakłada dalszą rozbudowę sieci sprzedaży oraz rozwój oferty w obszarach szeroko pojętej elektrotechniki
i systemów grzewczych."
Tyle wiadomo na tę chwilę ...