Forum Giełda +Dodaj wątek

Re: Konferencja on-line i czat - 23 lutego 2012 r.

Zgłoś do moderatora
Lider polskiego rynku wina oczekuje, że w drugiej połowie roku finansowego 2011/2012 pozytywny wpływ na jego wyniki finansowe będą miały wydatki, które poniósł w pierwszym półroczu. Chce nadal zwiększać sprzedaż win w tempie szybszym niż średnia rynkowa

- Liczymy na to, że w drugiej połowie roku finansowego 2011/2012 poprawimy nasze marże na rynku polskim, który odpowiada za około 80 proc. naszych przychodów – zapowiada Robert Ogór, prezes grupy Ambra, lidera polskiego rynku wina i jego czołowego dystrybutora w Europie Centralnej.

- Spodziewamy się także poprawy rentowności na poziomie zysku ze sprzedaży, dzięki umocnieniu się złotego wobec euro oraz podwyżce cen, którą rozpoczęliśmy w październiku 2011 roku. Mniejsza będzie także skala inwestycji w dystrybucję – dodaje.

Słabość złotego była, jak wyjaśnia zarząd Ambry, głównym powodem zmniejszenia się zysku brutto ze sprzedaży oraz wyniku operacyjnego w pierwszej połowie roku finansowego, który zaczął się 1 lipca 2011 r. W porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej były one odpowiednio o 6 i ponad 20 proc. niższe.

Zarząd Ambry zakłada, że w ciągu całego 2011/2012 rentowność na poziomie zysku ze sprzedaży i zysku netto będzie niższa niż przed rokiem. Robert Ogór zapowiada jednak, że ciągu trzech lat rentowność ze sprzedaży powinna sięgnąć 10 proc. W roku 2010/2011 była na poziomie 7,2 proc., a w tym roku może spaść do 5,6 proc. Rosnąć ma także rentowność zysku netto. W roku 2010/2011 wynosiła 3,7 proc. A w tym roku finansowym może zmaleć do 3 proc.

W drugiej połowie obecnego roku finansowego sprzedaż Ambry ma rosnąć w tempie z pierwszego półrocza. Dynamika skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży brutto wyniosła wówczas 6,6 proc. W Polsce zwiększyły się one o 8,2 proc. W 2011 r. sprzedaż wina, przypada na nie ponad 90 proc. sprzedaży Ambry, urosła o nieco ponad 4 proc.

- Wyniki ze stycznia i litego 2012 roku pokazują, że nasza sprzedaż nadal rośnie. Widzimy efekty inwestycji w zwiększenie dystrybucji, które ponieśliśmy w pierwszym półroczu – wyjaśnia Robert Ogór. Koszty z tym związane wyniosły 2,2 mln zł. Ambra inwestowała głównie w rozwój sprzedaży win spokojnych, czyli klasycznych win gronowych. Sprzedaż jej marki El Sol urosła o 54 proc.

W ostatnim półroczu z 8 do 10 tys. wzrosła także liczba sklepów spożywczych i specjalistycznych z alkoholem (tzw. tradycyjny kanał sprzedaży).

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
AMBRA -0,41% 19,62 2025-10-10 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.