Dywersyfikacja portfela klientów Grupy Kapitałowej Spyrosoft, a także niska ekspozycja na branże 
bezpośrednio narażone na negatywny wpływ epidemii koronawirusa, pozwoliły na utrzymanie stabilnej 
pozycji rynkowej. Kontrakty spółek wchodzących w skład Grupy z firmami z branży automotive nie 
zmieniły swojej wartości, ponieważ świadczone usługi dotyczą fundamentalnych elementów budujących 
długofalową przewagę konkurencyjną tych podmiotów (istotny udział badań i rozwoju w prowadzonych 
pracach) lub utrzymania kluczowych systemów zapewniających ciągłość działania i obsługi klientów.
W drugim kwartale 2020r., pomimo negatywnych czynników oddziałujących na otoczenie biznesowe z 
powodu epidemii koronawirusa, Grupa Spyrosoft powiększyła portfolio klientów o 9 firm z 
następujących branż: przemysł 4.0, usługi finansowe, medycyna i usługi technologiczne. Grupa 
kontynuowała również rozwój spółki-córki w Wielkiej Brytanii m.in. poprzez zatrudnienie COO.
W kwietniu 2020r. Grupa Spyrosoft poszerzyła swoją ofertę o usługi dla branży medycznej ze 
szczególnym uwzględnieniem telemedycyny. W ramach nowej oferty dział Healthcare i Life Sciences 
koncentruje się na rozwoju oprogramowania do urządzeń medycznych oraz ich komunikacji, budowie 
platform medycznych i wdrażaniu algorytmów medycznych, wspierających m.in. techniki obrazowania, 
rehabilitację pacjentów i analizę pomiarów medycznych.
Wraz z początkiem kwietnia 2020r., zintensyfikowano działania promocyjne mające na celu pozyskanie 
nowych klientów. Nie rezygnując z dotychczasowych metod pozyskiwania zleceń uruchomiono 
kampanie marketingowe nastawione na generowanie nowych kontaktów w regionie DACH oraz Wielkiej 
Brytanii promując usługi dostosowane do obecnych realiów rynkowych.
W drugim kwartale 2020 Grupa Spyrosoft S.A. zwiększyła liczbę współpracowników o 32 osoby, 
osiągając liczbę 477 współpracujących z firmą osób (według stanu na koniec czerwca 2020r.). 
Pomimo pozyskania nowych kontraktów kroki podjęte przez Spyrosoft S.A. w celu utrzymania 
dotychczasowych klientów (m.in. obniżenie stawek na czas pandemii) miały nieznacznie negatywny 
wpływ na jednostkowe wyniki (przychody oraz zysk brutto) firmy. Co warte podkreślenia Spyrosoft S.A. 
utrzymała ciągłość współpracy ze wszystkimi podmiotami, dla których świadczy usługi.
Pozyskanie nowych klientów przez spółki-córki świadczące usługi o wyższej marżowości – Spyrosoft 
Solutions S.A. tworząca oprogramowanie wbudowane oraz Unravel zajmujący się Business i Product 
Design – przyczyniło się do wzrostu przychodów skonsolidowanych Grupy.
Przygotowując się na ewentualny spadek zamówień w IV kwartale 2020r. i I kwartale 2021r. Grupa 
wdrożyła program oszczędnościowy (m.in. przesunięcie działań związanych z badaniami i rozwojem na 
2021r. oraz czasowe ograniczenie programów szkoleniowych dla pracowników) skutkujący 
zmniejszeniem kosztów i wzrostem marży. 
Podsumowując drugi kwartał bieżącego roku zaobserwowano wzmożone zainteresowanie usługami 
Grupy przy utrzymaniu współpracy z dotychczasowymi klientami, co w połączeniu z wprowadzeniem 
nowych typów usług oraz kanałów pozyskiwania zamówień przy założeniu niepogarszających się w 
sposób znaczący czynników otoczenia biznesowego daje podstawy do optymistycznych prognoz na 
drugie półrocze 2020 roku oraz rok 2021.