PISMO PRZEWODNIE PREZESA ZARZĄDU JEDNOSTKI DOMINUJĄCEJ Szanowni Inwestorzy, Drodzy Akcjonariusze, Jest mi niezmiernie miło przekazać Wam raport podsumowujący wydarzenia i osiągnięcia Grupy Kapitałowej QubicGames w drugim kwartale 2023 roku. Dla nas był to niezwykle intensywny okres, którego efektem jest wzrost skali działalności, przychodów ze sprzedaży i istotnej poprawy sytuacji finansowej Grupy Kapitałowej QubicGames. W drugim kwartale sama spółka QubicGames wydała więcej produktów niż w całym 2022 roku. Z kolei spółka zależna Untold Tales wydała w tym okresie grę Everdream Valley, która jest najlepiej zarabiającym tytułem zarówno w historii samej spółki, jak i Grupy Kapitałowej QubicGames. Gra ta do dnia sporządzenia raportu sprzedała się w ilości około 60.000 sztuk i przyniosła 1,26 mln USD Gross Revenue. Sumaryczna wishlista na najważniejszych platformach sprzedażowych Steam i Nintendo eShop wynosi obecnie ponad 160 tysięcy użytkowników, co sugeruje, że gra w dalszym okresie powinna utrzymać wysoką sprzedaż. Od 1 kwietnia 2023 r. do dnia sporządzenia raportu podmioty wchodzące w skład Grupy Kapitałowej QubicGames podpisały umowy na wydanie ponad 20 tytułów. Większość z nich zawarła sama spółka QubicGames w ramach realizacji strategii wydawania popularnych gier mobilnych na konsole i komputery PC. Taka intensywność pozyskiwania nowych tytułów zapewnia Spółce i Grupie Kapitałowej wzrost ilości oferowanych produktów w kolejnych kwartałach 2023 roku. W tym miejscu chciałbym dwa słowa poświęcić naszym dwóm spółkom zależnym: Untold Tales i naptime.games, dla których miniony kwartał także był niezwykle owocny. W przypadku Untold Tales, poza wydaniem gry Everdream Valley, w okresie od 1 kwietnia 2023 r. do daty niniejszego raportu spółka ta przejęła prawa wydawnicze do kilkunastu gier, w tym takich jak Tools Up! czy seria Red Wings. W chwili obecnej wishlisty na wszystkich grach Untold Tales na platformie Steam liczą blisko 800 tysięcy użytkowników, a na kolejne kwartały planowane są premiery takich tytułów jak Boti: Byteland Overclocked, Bang on Balls: Chronicles, czy nowa wersji gry Tools Up! - Ultimate Edition. Wydawanie dużej ilości produktów w krótkim czasie nie byłoby możliwe beż sprawnie działającego „centrum produkcyjnego”. W naszej Grupie Kapitałowej rolę tę z powodzeniem spełnia spółka naptime.games, pracując nad portowaniem/tworzeniem około 20 gier w jednym czasie. Podmiot ten portuje większość gier wydanych przez QubicGames. Zwiększenie skali działalności Grupy Kapitałowej oznacza także powiększenie zespołu. W obecnej sytuacji, gdy większość pomiotów z branży gamedev raczej redukuje zatrudnienie jest to znacznie łatwiejsze niż w roku ubiegłym. Wyrazem tego jest większa ilość spływających aplikacji na kluczowe stanowiska. Mamy świadomość, że Jednostkowy i skonsolidowany raport okresowy QubicGames S.A. za II kwartał 2023 roku Strona 5 z 62 zatrudniając, kiedy inni zwalniają idziemy niejako pod prąd. Dla nas jest to jednak okazja rynkowa i jednocześnie zapewnienie zasobów do dalszego rozwoju działalności Grupy Kapitałowej. Udany kwartał pod względem operacyjnym w naszym przypadku przełożył się także na osiągane przez Grupę Kapitałową QubicGames wyniki finansowe. Wyrazem tego jest chociażby wzrost przychodów netto Grupy Kapitałowej o 41% w porównaniu do drugiego kwartału 2022 roku oraz o 40% w porównaniu do pierwszego kwartału bieżącego roku, jak również osiągnięcie skonsolidowanego zysku z działalności operacyjnej w drugim kwartale 2023 roku w wysokości 860,0 tys. zł. Mam nadzieję, że tą okrojoną prezentacją prac i osiągnięć Grupy Kapitałowej QubicGames zachęciłem Państwa do szczegółowego zapoznania się z naszym raportem kwartalnym, a także śledzenia na bieżąco efektów naszych prac.