Tu kierunek jest jeden techniczne formcjia spodka zacznie się wypelniać i powinny nastąpić ostry wzrost .
To technicznie ale rynek chyba nie zauważa jak szansa na rozwój Transpolonii sie otwiera bo zapotrzebowanie na usługi przewozowe ostro rośnie a przyczynia sie do tego kilka rzeczy
1 Brak ciągników
Na parkingach zostali milionerzy - logistyka.rp.pl Klienci wykupili wszystkie ciężarówki, ale jak na złość produkcja kuleje z braku półprzewodników.
Opustoszały parkingi importerów samochodów ciężarowych. Nawet place z używanymi pojazdami świecą pustkami. Zostały na nich ciężarówki z przebiegiem ponad miliona kilometrów. Używany samochód lub naczepa o mniejszym przebiegu znajdują chętnego w kilka minut i nikt nie targuje się o ceny.Producenci ciężarówek próbują rozwiązać problem dostaw półprzewodników w 2022 roku. Przy utrzymującym się wysokim popycie na samochody braki półprzewodników raczej nie ustąpią. W tym roku ruszą dwie fabryki półprzewodników w Niemczech i Austrii, ale to wciąż za mało. Tymczasem planowane duże nowe fabryki rozpoczną funkcjonowanie w 2024-25 roku.
2 Brak kierowców Transpolonia kształci od 3 lat kierowców i rozbudowywuje flote dzieki olbrzymiemu zasobowi gotówki może przejać zachodniego przewoznika któremu po prostu zabraknie rąk do pracy za kierownicą .
IRU szacuje, że w 2021 r. w Europie niedobór kierowców sięgać ma 25 proc. ogólnej liczby aktywnych kierowców.
Ruetters obawia się, że branża transportowa stanie przed sporym wyzwaniem, kiedy popyt na usługi transportowe wróci do poziomu sprzed pandemii.
Przedstawiciel związku szacuje, że niedobór kierowców w samym sektorze logistyki napojów sięga dziś 27 tys. osób, co oznacza 27 tys. kursów dziennie mniej. Zagrażać to może bezpieczeństwu dostaw tych produktów.
A rosnący popyt na usługi transportowe, wspierany przez znoszenie ograniczeń pandemicznych, może szybko doprowadzić do szybkiego
wzrostu stawek za transport oraz braku mocy przewozowych.
Pojawiają się pomysły, jak radzić sobie z tym niedoborem. Jednym z nich jest umożliwienie uzyskiwania prawa jazdy na pojazdy ciężarowe osobom w wieku 18 lat. Przypomnijmy, że od 2013 r. o dokument mogą się ubiegać osoby, które skończyły 21 lat
https://trans.info/pl/brak-kierowcow-dokucza-niemcom-niedobor-za-kilka-lat-wyniesie-185-tys-243470
3 Na rynku brakuje statków i kontenerów
Skok popularności chińskich serwisów zakupowych oraz gwałtowna ekspansja gospodarcza Państwa Środka wywołały znaczny wzrost zapotrzebowania na import ładunków drobnicowych z Chin. Popyt na ten kierunek jest tak duży, że spowodował braki na rynku kontenerowym, co z kolei doprowadziło do nawet dziesięciokrotnej podwyżki cen w transporcie morskim co powoduje że ze nawet najwieksze Polskie firmy transportowe widzac lepszy zarobek przerzucają się na Chiny
Omega pilzno 700 ciagników flota nowy kierunek
Jak wylicza Omega Pilzno, kontenerowiec potrzebuje średnio 40 dni, by dotrzeć z Chin do Europy.
Pierwsze pojazdy ciężarowe Omegi Pilzno już wróciły z Państwa Środka. Zorganizowanie przejazdów wymagało szeregu przygotowań, obejmujących nie tylko skomplikowane formalności, ale też selekcję kierowców, którzy podejmą się wyjazdu w tak daleką trasę. przewagą transportu drogą lądową z Państwa Środka jest krótszy czas realizacji przewozu.
Kontenerowiec potrzebuje średnio 40 dni na dotarcie z Chin do Europy. Dodatkowo wzmożony popyt na transport morski sprawia, że importerzy muszą czekać aż znajdzie się miejsce dla ich towarów w kontenerze i na statku. Bywa, że trwa to tygodniami. Omega Pilzno oferuje przewóz towarów z granicy chińskiej do Anglii w 9 dni.
https://omega-pilzno.com.pl/droga-ladowa-chiny/