Gecas jest jedną z najwiekszych  firm leasingowych    i z tego czerpie korzysci zarabiając  na leasingu  samolotów wiec nie rozumiem pierwszego pytania .   Aviaam korzystała  z finansowania od spółki zależnej od Gecas  PK AirFinance .Przy sprzedaży  kredyt z PK AirFinance który miała Aviaam przeszedł na Gecas bo Gecas korzysta z tego samego finansowania .
Nie rozumiem również drugiego . Sorry Lotek jesli uwazasz że czaruje to nie czytaj ze zrozumieniem  .To   co napisałem  rozumiem tak, Samoloty wg rocznika warte ok 100 mln USD  i tyle lub 10% mniej zapłaciła Aviaam za 4A321 ( gdzie jest napisane że kupiła za 50% ich wartości mogła kupic 10 % taniej ponieważ samoloty z rodziny A320  w 4q 2016 roku   podrożały o 10 % )  .Latwo policzyc że skoro 4 samoloty kosztują 100 mln USD to   dwa samoloty  kosztują  50 mln  USD  tyle co kredyt udzielony na zakup samolotów przez  PK AirFinance ( O tyle wzrosły kredyty i pożyczki w 2 Q 2016 po zakupie 4A321 ) Zatem 2 samoloty stanowiły wartośc kredytu .Finansowanie obce stanowiło 50 % wartości samolotów a   pozostałe 50 % finansowania na zakup 4 A321  pochodziło ze środków własnych  Aviaam  Czyli Aviaam sprzedając  4 samoloty  spłaciła  190 mln PLN kredytu i odblokowa 190 mln  pln środków własnych . Nie wiem gdzie tu są czary .Koniec . Kropka .