Ja przyjąłem następujące założenia:
1. 20% sprzedaży to wersja delux
2. 80% to standard
3. 70% sprzedaje się w krajach z wyższą ceną - UE + USA + itp.
4. 30% sprzedaje się w krajach z niższą ceną - Chiny + RU + itp.
średni przychód PRZED opodatkowaniem to 58 zł.
Przyjmując koszty na poziomie 45 mln + 5 mln marketing (chociaż byłoby to BARDZO mało, bo zazwyczaj to dodatkowe +/- 20-30% kosztów produkcji) i dodatkowo wpływ z GamePassa na poziomie 15 mln zł.
Wychodzi mi że musi się sprzedać +/- 700k egzemplarzy żeby wyjść na zero.
Pisałem już to gdzieś na forum, że wg mnie gra będzie sukcesem sprzedażowym, ale nie będzie sukcesem finansowym.
Kursy jasno to pokazuje - dzisiejsza zwała sprowadziła kurs dokładnie tam gdzie przewidywałem. W weekend pisałem, że premiera spowoduje ruch w postaci +/- 5%. Dzisiaj jesteśmy na poziomie kwietnia i lutego. Najgorsze dla akcjonariuszy jest to, że tu nie będzie w najbliższym czasie żadnych katalizatorów do wzrostu. Bo co ma nimi być? DLC do FP2 czy TA?
W najbliższych miesiącach będzie ubijanie w przedziale 180-240 zł. Powodzenia :)