Każdy z Raportów dostarczanych zarówno bankom jak i klientom indywidualnym nie zawiera oceny sytuacji danego klienta.
Raporty zawierają poza danymi identyfikacyjnymi danego klienta szczegółowe informacje opisujące stan rachunków bieżących wraz z ewentualnymi nieterminowymi płatnościami, a także informacje opisujące historię rachunku w ujęciu miesięcznym; są to dane dotyczące postępu spłat oraz występujących opóźnień w spłacie zobowiązania.
Celem raportu jest przekazanie stanu rzeczywistego.
Interpretacja tych danych i ich ocena należy do banku.
Bank bierze pod uwagę wiele informacji do ostatecznej oceny oraz wydania decyzji kredytowej, ale przede wszystkim zdolność kredytową i terminowość spłat.
Może, jak słusznie Pan zauważył, bankowi brakowało na raporcie danych historycznych, dlatego, iż nie wyraził Pan zgody na ich przetwarzanie.
Dopiero w takich przypadkach Klienci uświadamiają sobie jakie korzyści może nieść za sobą udzielenie takiej zgody.
Panie Sebastianie, mam nadzieję, że przy najbliższej okazji zdecyduje się Pan jednak na udzielenie wspomnianej wyżej zgody.
Pozdrawiam
MB