A czy na takich kontraktach to dociskacie podwykonawców z cenami czy nie?
Duże PV to też obecnie raczej na hamulcu - brak zgód na przyłączenia do sieci, bo sieć stara i trzeba lat i masę kasy żeby to zmienić.
Jak najbardziej Grodno ma gdzie sprzedawać - tylko czy będzie w stanie zarobić kasę? To jest pytanie kluczowe.
Nie sądzę aby wielkie projekty to była sensowna marża - dystrybutorów pełno, wycinka cenowa pewna.
Wygrywa ten co ma mniejsze koszty.
I tutaj z Wurthem nie mają szans.
TIM - mocny internet (zresztą to dalece nie tylko zwykły "sklep internetowy", ale tutaj nie o TIMie). Enexon, Fega, Kaczmarek - model zbliżony do Grodna. Ale w komplecie synergia kosztowa duża - mogą sobie na dużo więcej pozwolić w walce na rynku.
Obsługa logistyczna 3LP - Grodno nie ma szans nawet się zbliżyć.
A tak na prawdę to kasa / marża w dystrybucji jest raczej w obsłudze codziennej tysięcy drobnych klientów, a nie wielkich projektów.
Wygra ten co będzie miał niższe koszty jednostkowe swojej działalności operacyjnej - bo zostanie mu kilka % zysku tam gdzie konkurentowi może ledwo na koszty starczy.