Tak, patrząc na bieżącą kapitalizację w porównaniu do poziomu gotówki, którą posiadają albo na mnożniki faktycznie można się zastanawiać „dlaczego tak tanio?”, ale moim zdaniem podstawowym problemem spółki, który wpływa na tak niską wycenę, jest kompletny brak pomysłu i brak odpowiedzi na pytanie o rozwój/wzrost biznesu w przyszłości. Oczywiście przychody z głównego (w sumie jedynego) tytułu będą jeszcze przez jakiś czas zasilać spółkę, ale trend jest nieubłagany – od momentu wejścia na giełdę liczba płacących graczy cały czas spada, a tylko przez ostatnie 1.5 roku zmniejszyła się o prawie 20% (bazując na danych operacyjnych zamieszczanych przez spółkę na stronie ir).
Jedyne działania prezentowane przez ten czas przez spółkę to manewrowanie wydatkami na pozyskiwanie użytkowników (UA) (w tym okresie od 7.7 mln USD do 11.2 mln USD kwartalnie). Po stronie kosztowej (inne niż koszty operacyjne i UA) spółka nie podejmuje praktycznie żadnych działań – przez ten okres przychody spadły o ok. 15%, a kwartalne koszty operacyjne cały czas są na poziomie ok. 17 mln USD, chociaż co kwartał czytamy o działaniach efektywnościowych i ograniczaniu liczby pracowników.
Na strategię M&A i jakiekolwiek realne, pozytywne efekty w tym obszarze też się raczej nie doczekamy. Jedyna większa transakcja – zakup gry traffic puzzle w 2021 – okazała się klapą i kosztowała pewnie w sumie dobre kilkadziesiąt mln USD (cena zakupu i późniejsza kasa włożona w marketing). Dwie małe transakcje przeprowadzone w tym roku, o których spółkach informuje w swoich raportach należy traktować chyba na zasadzie ciekawostki, a nie czegoś co może dać realne biznesowe skutki.
Podsumowując, tutaj chyba nie ma co liczyć na jakąś spektakularną poprawę, tzn. jeżeli nie zajdzie jakaś gruntowna zmiana w sposobie zarządzania (tak na marginesie, to zdaje się, że jest to spółka z jednym z najliczniejszych zespołów zarządzających – polecam ich stronę, sekcję „o nas” – jest tam kilkanaście osób z tytułem „wiceprezes”