Aby produkcja przebiegała sprawnie i efektywnie, musieliśmy zastanowić się jak odpowiednio wyposażyć i zagospodarować laboratorium. Pierwsze plany powstały już w połowie maja, zostały one kilkakrotnie zweryfikowane. Efektem tego jest umowa z Stem Cells Spin, która zatwierdza ostatecznie plan wykonania laboratorium. Można powiedzieć, że jest ono uszyte na miarę potrzeb Bio Inventions. Oprócz tego, SCS podpisał także umowę najmu z Wrocławskim Parkiem Technologicznym na nowoczesny sprzęt technologiczny. Przede wszystkim chodzi o inkubatory, które pomogą zwiększyć produktywność hodowli komórek macierzystych MIC –1 wyprowadzanych z poroża jelenia szlachetnego. Te usprawnienia mają nam pomóc w przyśpieszeniu przygotowania pełnowartościowych produktów do szerokiej sprzedaży.”– mówi Janisław Muszyński, Prezes Zarządu Bio Inventions S.A.
Pod koniec czerwca SCS podpisała także z WPT umowę najmu lokali o powierzchni 180 m², które zostaną przeznaczone na budowę laboratorium. Jego uruchomienie planowane jest na wrzesień br.
„Powierzchnia laboratorium, którego plany zatwierdziliśmy jest wystarczająca na początkową fazę produkcji. Gdy sprzedaż ruszy już na dobre, potrzebne będzie większe. Już na tym etapie to widzimy. Planujemy, że we wrześniu tego roku to duże laboratorium produkcyjne będzie już gotowe.” – dodaje Janisław Muszyński, Prezes Zarządu Bio Inventions S.A.
Na przełomie maja i czerwca Spółka rozpoczęła sprzedaż pilotażową dwóch produktów wytwarzanych na licencji Stem Cells Spin. Oba produkty mają zastosowanie w weterynarii.
„Wprowadziliśmy na rynek, do lecznic weterynaryjnych, homogenat komórkowy oraz środek o nazwie Velvetyna – jest to środek weterynaryjny stosowany w pielęgnacji zwierząt przydomowych. Produkt ten proponowany jest w dwóch postaciach: toniku i maści. Prowadzimy ich sprzedaż pilotażową. Chcemy, aby rynek zapoznał się z tymi produktami, ocenił je – bowiem opinia lekarzy weterynarii jest dla nas bardzo istotna. Uzyskujemy także informację zwrotną w postaci poziomu na jakim obecnie kształtuje się popyt na te produkty i dzięki temu będziemy mogli przygotować odpowiednie prognozy sprzedaży w kolejnych miesiącach. Prowadzimy także stale rozmowy handlowe, które pomogą ustalić wstępną liczbę zamówień na nasze produkty.” – opowiada Janisław Muszyński.