Jedno spostrzeżenie do cen samolotów z floty Aviaam Leasing co ma wpływ na raport roczny gdzie Avia pokazuje ich wartośc nie w cenie zakupu lecz wartości godziwej a to pszeszacowanie miało wpływ na zysk . Bo zgodnie z MSR jeśli w wyniku przeszacowania wartość jest niższa od ceny zakupu to efekt przeszacowania poniżej tej wartości pokazuje się w rachunku wyników. Przeszacowania w górę ponad wartość zakupu idą od razu w kapitał własny i nie są zaliczane do zysku
Według tabeli średnia cena używanego samolotu w 2017 z rodziny A320 (w tabelach podawana jest cena samolotu 10-12letniego ) to 25 mln USD Avia posiadała 4 szt to dawało cene 100 mln USD .Avia sprzedałą w lipcu trzy sztuki .
Natomoast cena jednego dziesicoletniego Bombardiera CRJ 200 to 1,7 mln $ Dlatego wartośc 10 Bombardierów w 2017 to nie wicej niż 17 mln $ .Aviaam posiada starsze niż 12 letnie jest wie ich wartośc jest jeszcze niższa i teoretycznie za jednego A321 można by kupic 20 Bombardierów Dlatego spadek ich wartości nie jest tak duży ze wzgldu na cene jak wzrost wartości A320 .