opinia gościa, który od wielu lat analizuje raporty adcdaty:
MCI z pewnością chętnie by sprzedało ABC DATA, ale poziom cen zbliżony do aktualnego kursu (1,80-2,00) na pewno ich nie zadowoli. Ale jak kurs był na poziomie powyżej 4 to też było zbyt mało. Targetem było podobno coś koło 6 złotych. Podobna liczba była zapisana w programie motywacyjnym.
Co do prognozy na 2017 trochę powątpiewam. Sprzedaż w całym 2017 na poziomie 4,5 mld to byłoby miesięcznie 375 mln. Na razie mamy 330 mln w 1 kwartalne i 255 mln w kwietniu. Będzie ciężko.
Jeszcze trudniej może być z zyskiem. Ma być 27 mln zł, po pierwszym kwartale jest 1,2 mln. W całym 2017 było 17 mln zł. Jedyne na czym widać systematyczne wzrosty to koszty zarządu i sprzedaży.
Strategia to pewnie trochę zaklinanie rzeczywistości. Nie wychodzi główny biznes, to zaczyna się skakanie z kwiatka na kwiatek. Na nowych polach wcale nie jest łatwiej, a główny biznes leży odłogiem. Wyniki tych nowych przedsięwzięć są raczej ukrywane. W prezentacji za 2016 można znaleźć bardzo ogólny rachunek wyników. W 2016 było 189 mln zł przychodów przy rentowności prawie 10% (2x więcej niż całość). Ale w 2015 przychody z tych "Value Added Services" wynosiły 225 mln zł, więc ta działka nie rośnie.
Kiedyś pewne trend się odwróci i spółka zacznie zarabiać na podstawowej działalności. Ale czy to jest akurat teraz? Ja nie widzę jakichś oznak poprawy, poza poprawą strony wizualnej prezentacji z wynikami. Na razie na rynku zdecydowanie dominuje AB - przychody ma już prawie 2 razy wyższe niż ABC DATA.
Na pewno nie pomaga też negatywny sentyment wokół branży wywołany kłopotami ACTION.
https://www.stockwatch.pl/forum/wpis-najnowszy-340431_ABCDATA.aspx#340431