popatrz na wyniki SKY (Q4 w pogrążonej w recesji GB był najlepszym wynikowo kwartałem SKY w historii), kablówki raportują wzrost 7% 2008 do 2007,
P4 właśnie ogłosiło 2 milionowego klienta i zmiany w akcjonariacie, dokapitalizowanie spółki i mają najlepszą (kryzysową) ofertę oraz niskie koszty operacyjne, plus nową częstotliwość umożliwiającą świadczenie uslug w technologii G2 (tańszej w rozwoju)
MSHP jest najmocniejszym detalistą na rynku, na którym kryzys dotknie wszystkch, więc co do detalu, to powinno być w miarę bezpieczne miejsce na przeczekanie i rozwój (prezes deklarował ostatnio w cnbs, żekolejny operator komórkowy (z 3 głównych) ma wprowadzić ofertę do sprzedaży w MSHP.
Dodatkowo na stronie www Arterii znajdziesz infrmacje o tym, że dalszy plan rozwoju detalu ma być ukierunkowany na tania do stworzenia siec franszyzową, jedyną na rynku oferującą kilka ofert (brandów - multibrand) konkurencyjnych w segmentach telewizji cyfrowej, internetu i telekomunikacji komórkowej i stacjonarnej. Na bardzo słabym rynku mali detaliści na maksa potrzebują nowych ofert do sprzedaży żeby szybko bez inwestycji podnieść przychody. Także jest to najlepszy moment na budowę sieci, mając już know how, ustalone relacje z operatorami, technologię, logistykę i overheady zarządcze
I na koniec, zwróć uwagę (polecam dobrą lekturę ich www - ma dobrą funkcjonalność) na wszechstronnoś tego modelu biznesowego, oprócz detalu, zajmują się zsprzedażą w kanale mobilnym i telesprzedażą, wszystko to są albo spółki albo piony Arterii funkcjonujące jako profit centers. Dodtkowo przejęcie Trimtab (jeżeli wyjdze) daje im dużę możliwsci integracji operacyjnej grupy i zwiększenie synergiczne portfolio usług dla dużych korporacji .
Ostatnia sprawa to sektor biznesowy - outsourcing, kluczowego procesu sprzedaży, wszystkie duże i nowocesne firmy przechodzą aktuanie restrukturyzacje, któraj celem jast jak najszybsza zamiana ksztów stalych na koszty zmienne - czyli wyrzucenie ich na zewnątrz.
w mojej ocenie to dość bezpieczna inwestycja na rynku 2009