Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  10,95 zł , zmiana od tamtej pory: -45,94%

Raport podsumowanie

Zgłoś do moderatora
skrócone podsumowanie najważniejszych informacji z raportu Cherrypick Games S.A. za IV kwartał 2024 roku:

1. Nowa strategia i zmiany w portfolio gier

Spółka zdecydowała o dokonaniu odpisów aktualizujących projekty, których nie jest w stanie efektywnie monetyzować. Dotyczy to głównie tytułów mobilnych w modelu F2P, który przestał być kluczowym obszarem działalności. Zarząd jednak nadal monitoruje rynek gier mobilnych i nie wyklucza aktywności w tym segmencie.

Główne projekty koncentrują się obecnie na wydawaniu gier na platformach premium (Steam, konsole), z planem dalszego rozwoju tytułów przez DLC i budowanie silnych marek. Spółka odnotowała dobre przyjęcie dema gry Angst, kontynuuje prace nad projektem Q we współpracy z Frozen District, a także rozwija nową produkcję Sniper at Work. Przewidywana jest co najmniej jedna premiera w 2025 roku.



2. Kluczowe dane finansowe za 2024 rok

Przychody ze sprzedaży: 2 146 tys. zł (spadek z 6 267 tys. zł w 2023).

Wynik netto: -15 178 tys. zł (wobec 3 561 tys. zł w 2023). Pogorszenie wyniku związane jest w dużej mierze z odpisami aktualizującymi wybrane projekty.

Zysk/strata z działalności operacyjnej: -14 435 tys. zł (poprzednio 3 590 tys. zł).

Środki pieniężne na koniec okresu: 85 tys. zł (spadek z 672 tys. zł).

Kapitał własny: 815 tys. zł (spadek z 15 867 tys. zł).

Strata netto przypadająca na jedną akcję: -11,17 zł.



3. Główne pozycje kosztowe

Wśród kosztów dominują usługi obce (2 382 tys. zł) oraz koszty pracownicze (1 411 tys. zł). Amortyzacja środków trwałych, wartości niematerialnych i prac rozwojowych wyniosła 1 971 tys. zł.

Spółka zmniejszyła zatrudnienie z 10 do 6 osób (w etatach) w porównaniu do poprzedniego roku.



4. Odpisy aktualizujące i nakłady na prace rozwojowe

Łączna wartość aktywów w postaci nakładów na prace rozwojowe spadła z 16 518 tys. zł do 1 484 tys. zł, głównie na skutek odpisów aktualizujących projekty, których perspektywy rynkowe okazały się słabsze od zakładanych.

Spółka poniosła w 2024 roku 1 973 tys. zł nakładów na prace rozwojowe (wobec 3 966 tys. zł w roku poprzednim).



5. Zarządzanie kapitałem i finansowanie

Zadłużenie netto wzrosło do 354 tys. zł, a wskaźnik zadłużenia (zadłużenie netto/kapitał własny) wynosi 43,44%.

W ciągu roku przepływy z działalności operacyjnej pozostają dodatnie (974 tys. zł), jednak znacząco niższe niż rok wcześniej (4 560 tys. zł).

Na poziomie działalności inwestycyjnej wystąpił wypływ środków w kwocie -1 964 tys. zł (głównie nakłady na nowe projekty).



6. Planowane działania

Zarząd podkreśla chęć intensywnego rozwijania nowych gier na wielu platformach. Celem jest systematyczne wydawanie tytułów i rozwój już wydanych projektów (m.in. przez DLC) oraz dalsze budowanie rozpoznawalnych marek.

Władze Spółki liczą na poprawę sytuacji finansowej i skuteczną monetyzację nowych gier w 2025 roku.

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
CHERRY 0,68% 5,92 2025-12-02 16:46:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.