skrócone podsumowanie najważniejszych informacji z raportu Cherrypick Games S.A. za IV kwartał 2024 roku:
1. Nowa strategia i zmiany w portfolio gier
Spółka zdecydowała o dokonaniu odpisów aktualizujących projekty, których nie jest w stanie efektywnie monetyzować. Dotyczy to głównie tytułów mobilnych w modelu F2P, który przestał być kluczowym obszarem działalności. Zarząd jednak nadal monitoruje rynek gier mobilnych i nie wyklucza aktywności w tym segmencie.
Główne projekty koncentrują się obecnie na wydawaniu gier na platformach premium (Steam, konsole), z planem dalszego rozwoju tytułów przez DLC i budowanie silnych marek. Spółka odnotowała dobre przyjęcie dema gry Angst, kontynuuje prace nad projektem Q we współpracy z Frozen District, a także rozwija nową produkcję Sniper at Work. Przewidywana jest co najmniej jedna premiera w 2025 roku.
2. Kluczowe dane finansowe za 2024 rok
Przychody ze sprzedaży: 2 146 tys. zł (spadek z 6 267 tys. zł w 2023).
Wynik netto: -15 178 tys. zł (wobec 3 561 tys. zł w 2023). Pogorszenie wyniku związane jest w dużej mierze z odpisami aktualizującymi wybrane projekty.
Zysk/strata z działalności operacyjnej: -14 435 tys. zł (poprzednio 3 590 tys. zł).
Środki pieniężne na koniec okresu: 85 tys. zł (spadek z 672 tys. zł).
Kapitał własny: 815 tys. zł (spadek z 15 867 tys. zł).
Strata netto przypadająca na jedną akcję: -11,17 zł.
3. Główne pozycje kosztowe
Wśród kosztów dominują usługi obce (2 382 tys. zł) oraz koszty pracownicze (1 411 tys. zł). Amortyzacja środków trwałych, wartości niematerialnych i prac rozwojowych wyniosła 1 971 tys. zł.
Spółka zmniejszyła zatrudnienie z 10 do 6 osób (w etatach) w porównaniu do poprzedniego roku.
4. Odpisy aktualizujące i nakłady na prace rozwojowe
Łączna wartość aktywów w postaci nakładów na prace rozwojowe spadła z 16 518 tys. zł do 1 484 tys. zł, głównie na skutek odpisów aktualizujących projekty, których perspektywy rynkowe okazały się słabsze od zakładanych.
Spółka poniosła w 2024 roku 1 973 tys. zł nakładów na prace rozwojowe (wobec 3 966 tys. zł w roku poprzednim).
5. Zarządzanie kapitałem i finansowanie
Zadłużenie netto wzrosło do 354 tys. zł, a wskaźnik zadłużenia (zadłużenie netto/kapitał własny) wynosi 43,44%.
W ciągu roku przepływy z działalności operacyjnej pozostają dodatnie (974 tys. zł), jednak znacząco niższe niż rok wcześniej (4 560 tys. zł).
Na poziomie działalności inwestycyjnej wystąpił wypływ środków w kwocie -1 964 tys. zł (głównie nakłady na nowe projekty).
6. Planowane działania
Zarząd podkreśla chęć intensywnego rozwijania nowych gier na wielu platformach. Celem jest systematyczne wydawanie tytułów i rozwój już wydanych projektów (m.in. przez DLC) oraz dalsze budowanie rozpoznawalnych marek.
Władze Spółki liczą na poprawę sytuacji finansowej i skuteczną monetyzację nowych gier w 2025 roku.