Cześć,
jako, że jestem na giełdzie początkujący to, jeżeli są tu jacyś bardziej doświadczeni, mam kilka pytań:
1)emisja akcji: Carlson wyemitował niedawno akcje o cenie nominalnej 0.84 Euro, czyli w sumie podobnie jak obecnie stoi kurs.
Emisja nowych akcji powiązana była z podwyższeniem kapitału zakładowego.
I teraz - co mnie daje ta wiedza, zwłaszcza ta informacja: Podwyższenie wysokości kapitału zakładowego z 7.531.248.48 EURO do kwoty 7.716248.40 w drodze emisji 220.238 sztuk akcji zwykłych na okaziciela serii „V” o wartości nominalnej 0,84 EURO.
Dobra, co mam z tej wiedzy "wyciągnąć" i skoro kurs aktualny ciagle jest podobny do tej ceny, to co musi się stać, aby wzrosnął?
2). W raporcie piszą, że zainwestowali 50 mln w 41 startupów, mają wspierać ich rozwój, ekspansję gospodarczą... i takie tam różne..
Nawet, może źle to zabrzmi, niespecjalnie chciało mnie się to czytać. Znaczy - przeglądnąłem pobieżnie, niektóre startupy faktycznie są ciekawe, ale tu mnie się nasuwają kolejne pytania:
a) czy tak duża dywersyfikacja rzeczywiście jest potrzebna? czy nie prościej byłoby zainwestować powiedzmy w 10 projektów?
b) mają zakontraktowae, że 30 % zysków osiagniętych w przyszłośći z tych startupów idzie dla nich. Ok. niech będzie -
zakładam: zyski=wzrost wartości kursu akcji. I tu kolejne pytania:
bb) - ile optymalnie można liczyć (szacować), że wypali ze znacznym zyskiem takich projektów? No bo umówmy się - naiwnością, albo wielkim optymizmem byłoby liczyć, że wszystkie 41. Jak to rozsądnie oszacować?