Wklejam ponownie jako nowy wątek, bo może nie każdy dotrze do komentarzy gdzie to opublikowałem wcześniej.
Pytania i odpowiedzi z relacji inwestorskich (moim zdaniem jest parę ciekawych konkretów):
a) Dokąd zmierza spółka, jaka jest długofalowa strategia, bo zdaje się, że po kolejnych dwóch latach po pandemii poprzednia strategia zupełnie się nie sprawdza i trwanie na tym samym kursie prowadzi do bankructwa. Spółka dalej się nie bilansuje, sprzedaż jest dalej słaba, a koszty zdają się nawet rosnąć (biorąc pod uwagę słabą sprzedaż). Kiedy zdaniem zarządu spółka zacznie się bilansować, a może nawet zarabiać na swojej działalności i produktach?
Długofalowa strategia spółki genXone oparta jest przede wszystkim na tworzeniu własnych produktów w oparciu o posiadaną technologię nanoporową. Na chwilę obecną generowane przychody pochodzą przede wszystkim z komercyjnych zleceń na usługi sekwencjonowania i badania diagnostyczne. W obu tych przypadkach koszty dostarczenia wyniku maleją wraz ze skalą zleceń. Słuszną jest obserwacja, że relatywnie niska sprzedaż generuje relatywnie wysokie koszty. Spółka dokłada starań aby sukcesywnie zwiększać skalę i ilość realizowanych zleceń. Zdaniem zarządu największy potencjał sprzedażowy ma rozwijanie portfela produktów do sekwencjonowania oraz rozwijanie własnych zasobów i kompetencji w obszarze metagenomiki mikrobioty jelitowej człowieka. Spółka przewiduje zbilansowanie kosztów z przychodami w IV kwartale bieżącego roku.
Należy mieć na uwadze, że średni czas od momentu złożenia zapytania przez klienta do złożenia zamówienia to często prawie 12 miesięcy, co wynika głównie z dostępu do finansowania projektów naukowych i badawczo-rozwojowych w Polsce. Spodziewamy się, że IV kwartał 2024 może przynieść poprawę nastrojów.
b) Jaki jest udział poszczególnych produktów i usług (procentowy) w sprzedaży? Tj. które produkty lub usługi stanowią aktualnie główne źródło przychodów.
W roku bieżącym procentowy rozkład przychodów w podziale na główne kategorie usług/produktów rozkłada się następująco:
- sprzedaż usług sekwencjonowania 35% przychodów ogółem;
- badania diagnostyczne 45% przychodów ogółem
- badania diagnostyczne Nanobiome i pokrewne 10% przychodów ogółem
- sprzedaż produktów do sekwencjonowania 10% przychodów ogółem.
W przypadku usług sekwencjonowania głównym produktem, który stanowi około 40% tej sprzedaży jest sekwencjonowanie całogenomowe wraz z obsługą bioinformatyczną dla klientów. W przypadku badań diagnostycznych realizowanych w Laboratorium Diagnostyki Molekularnej, głównym produktem są molekularne badania infekcji przewodu pokarmowego, których udział wynosi 44% przychodów z badań diagnostycznych.
c) Jaki jest bilans współpracy z GMendel? Jakie spółka poniosła koszty i jakie odniosła korzyści z podjętej współpracy?
Koszty projektu pozostają tajemnicą Spółki i dotyczą przede wszystkim pracy ludzkiej oraz odczynników wykorzystanych do opracowania narzędzia dla gMendel. oczywiście mamy nadzieję, że projekt będzie kontynuowany po zdobyciu przez partnera środków finansowych na kontynuacje prac. Nie mniej znaczącą wartością dodaną z tej współpracy jest doświadczenie w nowym obszarze, które mogliśmy przełożyć na opracowanie testu do diagnostyki niepłodności. Produkt ten został wdrożony w bieżącym kwartale w laboratorium krajowego klienta, co przyniesie Spółce dodatkowe, systematyczne przychody. Po tych doświadczeniach spodziewamy się, że tego typu rozwiązania mogą spotkać się z większym zainteresowaniem rynku, dlatego Spółka będzie rozwijać kolejne produkty w tym obszarze
d) Czy GX1 prowadzi lub planuje aktualnie współpracę z podmiotami zagranicznymi, aby oferować swoje usługi i produkty na rynkach zagranicznych (poza Polską)?
Tak, prowadzone są rozmowy z Metaceutic ApS, aby rozwinąć badanie mikrobioty jelitowej dopasowane do oczekiwań klientów z krajów Europy zachodniej.
Usługi sekwencjonowania są realizowane za granicą na co dzień jako odpowiedź na zapytania ofertowe, głównie są to zamówienia z Unii Europejskiej, ale realizujemy również bardziej egzotyczne zamówienia, jak np. z odległej Ameryki Południowej.
Aktywność prosprzedażowa skupia się obecnie na rynku polskim, gdyż obecnie chcemy mieć pewność, że każda jednostka naukowa, instytucja związana z ochroną zdrowia i nadzorem epidemiologicznym zna markę genXone i wie, jakich usług może się spodziewać.