Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  11,60 zł , zmiana od tamtej pory: -91,76%

Przybliżę wam historię QubicGames!!!

Zgłoś do moderatora
Cześć,

pomyślałem sobie że napisze Wam jak wygląda sytuacja ze spółką, która śledzę od ponad 3 lat.
Moją uwagę zwróciła gdy dowiedziałem się o Switch. Nintendo ma to do siebie że potrafi w niesamowity sposób stwarzać nowe kategorie produktów. NES, Gameboy, Wii a teraz Switch czyli najszybciej sprzedająca się konsola w historii.

Prezes
Programista gier, pasjonat, dobrze znany w branży. Wejście na NC to raczej była deska ratunkowa, spółka miała jedną dobrze sprzedającą się grę (Geki Yaba), ale to był hit z przed lat. Gość był od zawsze związany z Nintendo (14lat) i doskonale rozumie jakie gry są na tą konsolę potrzebne. Myślę tutaj o lekkich co-op grach które tworzą atmosferę do wspólnego grania, lekkie platformówki. Zaczynał w czasach gdy o dystrybucji cyfrowej nie było mowy, STEAM dopiero raczkował. Potrzebował kapitału, jakiegoś następnego kroku w swojej działalności, motywacji. Związał się więc z ERNE, które wiemy jakim jest tworem. Sam debiut nie był udany, szumne założenia, ale tak na prawdę nie było tam pod spodem nic ciekawego. Ot kolejna spółka z nazwa GAMES do pompy.

2017

Sytuacja zmieniła się wraz z debiutem Switch, konsola zyskiwała popularność i wiadome było, że będzie murowanym hitem. Po pół roku Qubic miał już dwie gry (Astro i Robonauts) w grudniu 2017 doszedł jeszcze BRAWL od Bloober. Spółka zaczęła odbijać się od dna. Miedzy czasie prezes Jakub dokonał świetnej inwestycji, kupił akcje NOOBZ From Poland oraz dołożył podwaliny do powstania SONKA (to jego byli współpracownicy, którym pomógł wyjść dalej). Noobz pracował (ba dalej pracuje) nad Total Tank Simulator, odkłada termin premiery o ponad 2 lata (zapowiedziany na sierpień 2019). W samym Qubic pracują nad frameworkiem, który umożliwi szybkie portowanie gier z UNITY na Switch. Ten projekt do dzisiaj rozwijają stąd są w stanie przyjąć mimo małego zespołu dużo gier i zliberalizować je w czasie (przesunięcia premier nie są skutkiem obsuwy portowania, a planu finansowych którzy siedzą na kursie, wrócimy do tego na koniec #illuminati ;) Podwaliny pod ten projekt dała dotacja z 2015 roku (NCBIR: chodziło o pisanie gry w jednym framework, który daje możliwość publikacji na kilku konsolach, nie trzeba przepisywać)

2018

Początek roku to małe gry, testowanie frameworka, nauka. W tym też czasie odkryli pierwsze sposoby promocji gier na sklepie. Qubic jak i Foreveren wykorzystują na dzień dzisiejszy kilka metod dojścia wysoko na listę bestsellerów. Pierwsze dwa to crosseling (w USA już wyłączyli w Europie dalej jest) Działa to tak że jak masz grę jakąś wydawcy to inne gry możesz mieć taniej. Przydatne podczas premier, wtedy też gra dostaje boosta od użytkowników, którzy mają już gry danego developera. Trzeba tutaj zauważyć ze konstrukcja sklepu Nintendo jest niesamowicie fair dla wydawców INDIE, stąd takie sprzedaże. Nic nie jest poukrywane, algorytm pokazuje pozycję wg. sprzedaży w ciągu 14 dni (ilości sztuk a nie wartości). Sklep jest prosty, a najważniejsze zakładki to top 30 oraz zakładka z promocjami (inwestując tutaj więcej jak 10tys warto po prostu kupic Switch). Wykorzystując ten mechanizm Qubic robi często promocję za dolara przez 2-3 tygodnie, aby podbić pozycję. Gdy gra schodzi z promocji jest już wysoko w pełnej cenie. Switch ma niesamowitą dynamikę sprzedaży. co miesiąc w USA i Europie kupuje go średnio 1,5M ludzi (okres świąteczny mocno podbija). Model biznesowy pomaga. Qubic jest Switch Port Software Housem, który rozlicza się nie za godziny, a za % od przychodu!:) Dzięki braniu na siebie portu, przy jednoczesnych niskich kosztach jego wykonania, ma bardzo duży procent w przychodzie z gry. Zapotrzebowanie na takie firmy jest spore, większość gier ze STEAM co wyszły w ciągu kilku lat chce się pojawić na Switch. Jest też w czym wybierać. Dalsza część roku to zrealizowanie zysków z inwestycji i wyjście częściowe ze spółek NOOBZ SONKA oraz Drageus, akcje które dalej Qubic posiada są warte ponad 2 mln zł, a spółki te zapowiedziały IPO na NC. Wszystkie większe premiery zostają przełożone na okres świąteczny, stąd brak skoku przychodów już w Q4. Do grona pomysłów promocyjnych dochodzi Coloring Book czyli darmowa kolorowanka dla dzieci, ale z płatnymi dodatkami. Gra utrzymuje się w top 30 pobrań Switch od grudnia 2018. Nie wiemy jaka jest konwersja, może kolejne raporty to wyjaśnią. Z grudniowych premier na szczególną uwagę zasługuje Mana Spark, ta gra będzie się świetnie sprzedawała i biła kolejne rekordy. Jeszcze nie miała swojej dużej promocji, a potrafi daleko zajść w pozycji.

Inne ciekawostki z tego roku:

Rozpoczęcie prac nad Myths & Dragons czyli Heroes 3 w lochach. Wygląda obiecująco, w czerwcu demo.
900 tyś gotówki w kasie na koniec roku.

2019

Mamy kilka premier, które pomagają spółce wejść do top 15 developerów Nintendo Switch na świecie (pod względem ilości wydanych gier). Debiut Not Not to kolejna próba poszukiwań growth hacking, jej celem jest sprawdzenie czy gry freeware rozpoznawalne w kanałach mobilnych sprawdzą się w sklepie Switch. Dodatkowa promocja dla posiadaczy innych gier Qubic winduje grę do top 20 sprzedaży w europie po tygodniu od premiery (15.03.09). Jeśli eksperyment się powiedzie to zapowiedziana gra Eyes Horror (10M+ ściągnięć na Android) będzie murowanym hitem. Na ten rok zapowiedzianych jest 20 premier nowych tytułów. Spółka w Q1 wypracowała 2 mln przychodu, co konfrontując z kosztami na poziomie 650 tysięcy jest świetnym wynikiem (tak nie biorę pod uwagę amortyzacji bo to tylko papierowa wartość, liczy się przychód ze sprzedaży vs koszty ludzi, lokalu, mediów, finansowania itp)

#illuminati

Każdy kto ma trochę więcej lat zdaje sobie sprawę, że świat nie działa wprost tak jak go widzimy ;)
Nie mniej jednak dzisiaj nie zwracam już na to uwagi, te posty widać na kilometr, mam wbudowanego TrollBlocka jak czytam forum.
Każdy widzi mniej więcej, które treści są przydatne, a które mają na celu tylko wywołanie zamętu.

Specyfika polskiego rynku inwestycyjnego to niestety dominacja forum Bankier, łatwo tutaj zarządzać w sposób scentralizowany sentymentami inwestorów. Polecam odciąć się od emocji i na chłodno podejść do tematu.

Linki

Ilość oglądnięć materiałów o TTS, gra się zmieniła mocno przez te 3 lata (nowe materiały na ich kanale Youtube) link

link

link 

link 

Pozdrawiam

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
AIGAMES -0,21% 0,96 2025-11-14 13:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.