To była najlepsza wystawa na świecie - Expo 2025 Osaka - to absolutna przyszłość!
Zakończyla się Wystawa Expo 2025 w japońskiej Osace.
Polska otrzymała Złotą Nagrodę w kategorii Exhibition Design Self-built Pavilions (Typ A) oraz zloty medał za projekt ekspozycji..
Nagrodzony Polski pawilon odwiedziło ponad milion osób (głównie Japończyków), którzy ze szczególnym zainteresowaniem i uznaniem spoglądają w stronę polskiej branży gamingowej.
W Osace jako priorytety do promocji wybrano 6 sektorów, mających największe szanse na pogłębienie relacji gospodarczych między Polską a Japonią. Są to branże: rolno-spożywcza, zielonych technologii, kosmetyczna, medyczna i farmaceutyczna, IT/FinTech oraz gamingowa.
Jak potwierdziła wiceprezes PAIH Magdalena Skarżyńska, ta ostatnia branża wzbudza największe zainteresowanie Japończyków.
Stąd wielkim zainteresowaniem cieszyła się sekcja poświęcona naszym osiągnięciom, w tym szczególnie część dotycząca gier komputerowych. Ponieważ gry i rozrywka komputerowa to istotna część popkultury japońskiej..
stąd zaskakująca większość Japończyków (szczególnie młodych), jest świadoma, że dobrze znana gra Wiedźmin, pochodzi z Polski.
- a postać Wiedźmina, jest kojarzona z Polską. Tego nikt nam nie zabierze, że Cyberpunk oraz Wiedźmin są tu dobrze znane.
Nasza branża gamingowa przyciąga uwagę Japończyków dzięki międzynarodowym sukcesom CD Projektu, który udowodnił, że polskie gry mogą konkurować z najlepszymi na świecie, co wzbudza szacunek i zainteresowanie japońskich producentów.
Cyberpunk 2077 osiągnął łącznie ponad 30 milionów sprzedanych kopii, wedle stanu na listopad 2024 r. Z kolei globalna sprzedaż Wiedźmina 3 przekroczyła już 70 milionów egzemplarzy. To czyni ją jedną z dziesięciu najlepiej sprzedających się gier w historii.
CD Projekt nie miał, indywidualnego pawilonu na Expo 2025 w Osace, ale jego gry były prezentowane w ramach polskiego pawilonu narodowego, który promował branżę gier jako jeden z strategicznych sektorów polskiej gospodarki.
Firma brała udział w działaniach matchmakingowych, a jej gry były istotną częścią ogólnej prezentacji Polski, np. w postaci makiety „Wiedźmina”, cosplayów czy turnieju Gwinta.