5.05.2022, Warszawa (PAP) -
Odwiedzalność centrów handlowych w marcu br., mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu, wyniosła 99,7 proc. w porównaniu do marca 2019 r. - poinformowała w czwartek Polska Rada Centrów Handlowych. Dodała, że w lutym br. obroty były niższe o 5 proc. niż przed pandemią.Jak napisano w komunikacie PRCH, najlepsze wyniki osiągnęły największe centra handlowe (powyżej 60 tys. mkw. GLA - powierzchni najmu brutto), gdzie obroty były jedynie 0,3 proc. niższe niż w lutym 2019 r. Z kolei średniej wielkości centra handlowe (20-40 tys. mkw. GLA) odnotowały spadek obrotów o 11,6 proc. w stosunku do lutego 2019 r.
"Bardzo nas cieszy, że Polacy wraz ze zniesieniem limitów osób w placówkach handlowych chętnie wrócili do zakupów stacjonarnych w centrach handlowych i zachowań zakupowych sprzed pandemii" - wskazał, cytowany w informacji, dyrektor zarządzający PRCH Krzysztof Poznański.
Dodał, że wyniki odwiedzalności galerii handlowych za marzec, mierzona jest w oparciu o Footfall Density Index. "To reprezentatywne dane pochodzące z systemów kamer liczących klientów z dokładnością sięgającą 98 proc" - wyjaśnił. Dane te - jak poinformował - są zbierane w ponad 120 obiektach handlowych o łącznej powierzchni powyżej 4,5 mln mkw., co stanowi 35 proc. rynku centrów handlowych w Polsce. Ich analizą zajmuje się globalna firma audytorska PwC.
https://stooq.pl/n/?f=1486048&c=1&p=4+22